logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۴۴۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

نقش حوزه‌های علمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثر گذار است/ شهید سلیمانی محبوب مسلمانان جهان بود

نقش-حوزه‌های-علمیه-در-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی-بسیار-اثر-گذار-است-شهید-سلیمانی-محبوب-مسلمانان-جهان-بود

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: شخصیت و محبوبیت شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی طوری بود که نه تنها محبوب قلبهای ملت ایران بلکه مسلمانان جهان بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مدیر حوزه علمیه زنجان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و همچنین شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: شخصیت و محبوبیت شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی طوری بود که نه تنها محبوب قلبهای مردم  کشور عزیزمان بود، بلکه مردم سایر کشورها نیز این محبوبیت سرشار را نسبت به ایشان داشتند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب و فرمانده معظم کل قوا بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمودند که انتقام سختی از دشمنان  خواهیم گرفت اما همه ما نیز تکلیفی در این راستا داریم آنهم حرکت در مسیر صحیح این شهید است اگر در این مسیر بودیم حقمان را ادا کردیم وگرنه کوتاهی کرده‌ایم.

رئیس شورای قضایی استان افزود: چرا این شهید بزرگوار محبوب قلبها شد؟ چه کارها و قدمهایی برای اسلام ، خدمت به مردم و چه مجاهدتهایی در دفاع از حرم اهل بیت‌علیه‌السلام  کرد؟ امروز به پاس این اخلاص و مجاهدتها و خدمت به مردم همه علاقه و محبت خود را با حضور در مراسمات گرامیداشت در سراسر کشور و حتی در کشورهای دیگر  ابراز می‌کنند. خداوند به همه ما توفیق دهد در مسیر خدمتی خود به نظام کمتر حرف بزنیم، اما خوب عمل کنیم.

وی در ادامه نقش حوزه‌های علمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثر گذار برشمرد و بیان کرد‌: ادامه‌دار بودن آسیب‌های اجتماعی در آینده مشکلات زیادی را بوجود خواهد آورد و نیاز به آموزش در حوزه سبک زندگی اسلامی هستیم که اینجا علما و حوزه علمیه باید  بصورت اساسی به وظایف خود عمل نماید.

صادقی نیارکی بر تقویت حوزه‌های علمیه در جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های طلاب تأکید کرد و گفت: تربیت طلاب با سواد و آگاه به مسائل روز و احکام اسلامی برای تحقق اهداف بسیار موثر است که در این خصوص نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی اساسی داریم.

در این دیدار حجت الاسلام جعفری رئیس حوزه علمیه زنجان در گزارشی گفت: در استان 8 حوزه علمیه فعال هستند که تعداد 1053 طلبه مشغول تحصیل هستند و تا مقطع درس خارج در مرکز استان تدریس می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر