logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۴۴۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل غرب آسیا:

ترور سردار سلیمانی ضربه نهایی را به آمریکا می‎زند/ حشد الشعبی حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند

ترور-سردار-سلیمانی-ضربه-نهایی-را-به-آمریکا-می‎زند-حشد-الشعبی-حق-پاسخگویی-را-برای-خود-محفوظ-می-داند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ترور شهید سردار سلیمانی و همراهان ایشان، ضربه بزرگی به آمریکا محسوب می شود.

سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بمباران وحشیانه آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی و شهادت سردار سلیمانی و یاران باوفایش خطای محاسباتی بود و حشد الشعبی حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داند.

وی با بیان اینکه از حدود 4 ماه گذشته آمریکا مزدوران خود برای برگزاری تظاهرات به بهانه وضع نامطلوب معیشت،تورم،گرانی،فساد مالی و سیاسی به خیابان ها ومیادین عراق به ویژه مناطق شیعه نشین گسیل داشته است، افزود:  آمریکا سه محور اخراج ایران،کاهش نفوذ ایران در عراق، سرنگونی عبدالمهدی و خلع سلاح حشد الشعبی را دنبال می کند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: جنایت دیگر آمریکا حمله به کنسولگری ایران در عراق و دفاتر حشد العشبی بود که این حمله موجب کشته و زخمی شدن 40 نفر از نیروهای حشد الشعبی شد.

سید افقهی با اشاره به اینکه مونتاژ فیلم های دروغین و بد نام کردن حشد الشعبی از دیگر توطئه های آمریکا در عراق بود، گفت: آمریکا تلاش داشت تا در جریانات اخیر حشد الشعبی را به خیابان کشانده و بستر و زمینه حمله بیشتر به این نیرو را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: حشد الشعبی خاری در چشم آمریکا و بعثی ها است که تلاش دارند به طرق مختلف گاهی با رمز شهادت و گاهی با تهدید و جنگ این نیرو را از بین ببرند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا طمع کرد که وقت آن رسیده تا ضربه نهایی را به حشد الشعبی بزند و مردم عراق برای او کف بزنند،گفت: آمریکا با ساخت حادثه تصنعی حمله حشد الشعبی به یکی از پادگان های آمریکا درعراق و کشته شدن یکی از پیمانکاران آمریکا،تلاش کرد این حادثه را به گردن گردان های حزب الله عراق بیندازد.

سید افقهی بیان داشت: اقدامات جنایتکارانه آمریکا موجب شد تا همه احزاب،دولت و مرجعیت عشایر و حشد الشعبی به میادین ریخته و به طرف سفارتخانه رفته و پرچم و تابلوی آمریکا را به پایین کشیده و آمریکایی ها را مرعوب کنند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم حشد الشعبی تسخیر سفارتخانه نبود اما این اقدام را انجام داد تا به آمریکا پیام بدهد که این نیرو ضعیف نشده بلکه در این زمینه خویشتنداری کرده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه حشد الشعبی با ورود به منطقه سبز  و تحصن در اطراف سفارتخانه  مترصد فرصت است، افزود: اگر چه ترامپ با عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستوفی عراق تماس گرفت و التماس کرد که آسیبی به نیروها آمریکا در سفارت  نرسد.

سید افقهی با بیان اینکه آمریکا فعالیت های خود را با تحولات اخیر عراق کاهش می دهد، بیان داشت: باید منتظر ماند و دید چه اقداماتی علیه آمریکای جنایتکار انجام می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر