logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۴۴۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف استان زنجان در بازدید از موج رسا مطرح کرد

درآمد امامزادگان زنجان در چه اموری صرف می‌شود؟

درآمد-امامزادگان-زنجان-در-چه-اموری-صرف-می‌شود؟

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در مورد کمرنگ بودن فرهنگ وقف در بین احاد مردم گفت: فرهنگ وقف باید در بین مردم تقویت شود که رسانه‌ها در توسعه این فرهنگ نقش ویژه‌ای دارند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در بازدید از موج رسا با تاکید بر اینکه یک مدیر باید در بین مردم بوده و به همه مسائل روز آشنا باشد اظهار کرد: مدیران باید همراه با افکار عمومی حرکت کرده و عکس‌العمل نشان دهد.

وی رسانه‌ها را پل ارتباطی بین مسئولان و مردم دانست و تصریح کرد: علاقه‌ای نسبت به اینکه رسانه‌ها فقط اقدامات ما را گزارش دهند ندارم و شفاف سازی را از اولویت کاری خود می‌دانم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان متاسفانه در جامعه ما مردم از نحوه ارتباط با مدیران آشنا نیستند و راه مطالبه‌گری را نمی‌دانند افزود: این موضوع نیز به دلایل مختلفی بستگی دارد که یکی از موارد این است اکثر مردم نمی‌دانند چگونه با مدیران ارتباط ایجاد کنند و دومین مورد هم به بحث حضور گمرنگ مدیران در بین مردم برمی‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان مطالبات مردم را به صورت واقعی پیگیری نمی‌کنند و اگر کمی حضور مسئولان در بین مردم حقیقی و با نیت خالص باشد نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی با تاکید براینکه مدیران نباید از پاسخگویی به مردم فرار کنند افزود: مسئولان باید در بین مردم باشد و این موضوع از رویکردها بنده در استان زنجان بوده چرا که مشروعیت ما مسئولان از مردم است.

 زنجان

وی در ادامه با اشاره به شبهات ایجاد شده در بین مردم در مورد نذورات امامزادگان ابراز کرد: برخی‌ها می‌گویند که این نذورات در کجا هزینه می‌شود در حالی که تمامی امامزاده‌ها توسط هیئت منا که جمعی از بزرگان و افراد مورد اعتماد هر منطقه هستند با نظارت دقیق سازمان اوقاف اداره می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تمامی این نذورات در مواردی مثل هزینه‌های جاری، توسعه، عمران و آبادانی خود امامزاده‌ها و برگزاری مراسمات مذهبی و حمایت از مسائل فرهنگی هزینه می‌شود.

وی افزود: تمامی هزینه‌ها به صورت کاملا دقیق و شفاف انجام می‌شود و هیچ راهی برای سوء استفاده افراد فرصت طلب وجود ندارد.

حجت‌الاسلام کرمی در مورد ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیز عنوان کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در حوزه وقف داریم این است که ما مردم را در بحث وقف توجیه نکردیم و ذهنیت خوبی متاسفانه نسبت به وقف در بین مردم وجود ندارد که این موضوع نیز به عدم آگاهی مردم از وقف برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه رسانه و مبلغین در توسعه فرهنگ وقف در جامعه نقش ویژه‌ای دارند افزود: متاسفانه مردم به قوانین اوقاف آشنا نیستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان در پایان گریزی به حضور موکب اداره کل اوقاف در سامرا و خدمات رسانی به زائران حسینی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته خدمات خوبی به زائران در سامرا ارائه شد که بیش از 100 موکب سازمان اوقاف امسال به زائران خدمات رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه هزینه موکب از موقوفاتی که نیت آنها در جهت خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهداء(ع) بود تامین شد ابراز کرد: در مجموع روزی برای 20 هزار نفر خدمات ارائه شد.

//ع

   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر