logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۴۴۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز متخصصین راهنمایان گردشگری ایران:

زیرساخت‌های گردشگری در استان زنجان ضعیف است/ استان زنجان معبر تورهای گردشگری

زیرساخت‌های-گردشگری-در-استان-زنجان-ضعیف-است-استان-زنجان-معبر-تورهای-گردشگری

رئیس مرکز متخصصین راهنمایان گردشگری ایران با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گردشگری در استان زنجان ضعیف است گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب باعث شده استان زنجان معبری برای گردشگران باشد.

اویس کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تاکید براینکه تورهای گردشگری در زنجان توقف نمی‌کنند و این موضوع به نبود زیرساخت‌ها برمی‌گردد اظهار کرد: استان زنجان در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بسیاری زیادی دارد که متاسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه در استان اقامتگاه بوم گردی ایجاد شده ولی برخی از سرویس‌ها را ندارد و این نشان از اهمیت ندادن به حوزه گردشگری است عنوان کرد: حوزه گردشگری در توسعه اقتصادی بسیار تاثیر گذار بوده و با توسعه گردشگری به رونق اقتصادی استان می‌توان رسید که در این راستا با حضور گردشگران صنایع دستی استان هم رونق می‌یابد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان با تاکید براینکه اگر به حوزه گردشگری به عنوان یک صنعت نگاه کنیم خیلی از مشکلات این حوزه در استان حل می‌شود عنوان کرد: متاسفانه نگاه ما در استان به حوزه گردشگری سنتی است.

وی گردشگری را مهمترین عامل شکوفایی تمدن اسلامی دانست و ابراز کرد: بیشتر کشورهای موفق در حوزه گردشگری تلاش می‌کنند که با توسعه این صنعت تمدن خودشان را به دنیا معرفی کنند.

کیانی با تاکید براینکه ما باید در حوزه گردشگری از حالت سنی بودن خارج شویم ابراز کرد: آثارهای باستانی استان زنجان مانند ارگ سلطانیه تمدن غنی و کهن ایران است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ جغرافیایی در موقعیت خوبی قرار گرفته است و باید از این فرصت‌ها استفاده شود بیان کرد: در حال حاضر شرایط طوری شده که تورهای گردشگری در استان توقف نمی‌کنند و استان معبری برای تورهای گردشگری شده است.

رئیس مرکز متخصصین راهنمایان گردشگری ایران با تاکید براینکه استان زنجان در حوزه گردشگری می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد افزود: اگر کمی به این صنعت بها داده شود استان زنجان در این حوزه می‌تواند پیشرو باشد.

وی با اشاره به حضور موثر رسانه‌ها در حوزه گردشگری و معرفی جاذبه‌های استان و انتقاد از ضعف‌های این حوزه افزود: خیلی از مشکلات با انعکاس خبری و با ورود رسانه‌ها مورد توجه مسئولان قرار می‌گیرد.

کیانی با تاکید براینکه مسئولان باید کاری کنند که بخش‌ خصوصی با رغبت بیشتری در این حوزه فعالیت داشته باشد افزود: برخی از مشکلات و موانع باعث بی‌انگیزه شدن فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر