logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۴۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

پایداری انقلاب اسلامی نیازمند رشادت های مالک اشترهای زمان است/ فردا یوم العباس دیگری در زنجان برگزار می شود

پایداری-انقلاب-اسلامی-نیازمند-رشادت-های-مالک-اشترهای-زمان-است-فردا-یوم-العباس-دیگری-در-زنجان-برگزار-می-شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: برای پایداری انقلاب اسلامی باید مالک اشترهای زمان نیز در جبهه حق علیه باطل حضور داشته و خون بدهند.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی در حسینیه ثار الله زنجان، اظهار داشت: از احساس، عاطفه، بصیرت و اعلام حضور  امت حزب الله در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه مردم زنجان فردا بعدظهر یوم العباس دیگری برای علمدار سرافراز انقلاب اسلامی برگزار می کنند، افزود: این مراسم از مقابل حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

امام جمعه زنجان جهاد را از پایه های دین مقدس اسلام عنوان کرد و افزود:در معنای لغوی جهاد به معنای تلاش و کوشش مستمر بوده اما در معنای دیگری جهاد مقابله کردن برای پایداری،ثبات و ماندگاری دین معنا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی بشر دو جریان حق و باطل همواره وجود داشته که حق به سنت های حاکم و قوانین آفرینش تعبیر می شود اما باطل برخلاف این سنت ها حرکت می کند و این دو جریان در طول تاریخ همواره در مقابل هم بوده اند.

امام جمعه زنجان یادآور شد: افرادی که دنبال حق بوده اهل حق و افرادی که در مسیر باطل قرار گرفته اند، باطل محسوب می شوند اما حق با ذات انسانی همواره عجین و مقبول بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: امکان سازش،آشتی و دوستی بین حق و باطل وجود ندارد و این عدم سازش از زمان حضرت آدم بوده تا پایان تاریخ ادامه خواهد داشت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام می فرمایند:" حق ریشه ثابت و ماندگار داشته اما باطل عمر کوتاهی دارد"،افزود: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلامی در 23 سال رسالت خود،ابتدا نسبت به تشکیل حکومت اسلامی اقدام کردند اما کفار و مشرکین در برابر حق قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امداد و رساندن دین به کمال تنها کار فاتحان و  مجاهدان فی سبیل الله است و همانطور که در قرآن کریم نیز بیان شده است، مجاهدان در راه خداوند متعال قیام کرده و برای احقاق حق تلاش می کنند.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: راه مجاهدان الهی از دوران حضرت آدم آغاز شده و سپس انبیا،اهل بیت و ائمه معصومین (ع) این راه را ادامه داده اند که انقلاب اسلامی نیز  از مجاهدت های بزرگ در برابر استکبار جهانی محسوب می شود.

 نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در برابر غوغای سیاست بازان دنیا به رهبری امام خمینی (ره)، با عنایت خداوند متعال و حضور مردم در صحنه پیروز شد،افزود:  امام خمینی (ره) از سال 42 فعالیت های پیروزی انقلاب را آغاز کردند اما به دلیل عدم همراهی مردم این حرکت در ظاهر خاموش شد اما در سال های بعد امام با حرکت و حضور مردم بار دیگر به صحنه آمده  و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند:" نگهداری انقلاب از ایجاد انقلاب سخت تر است"،در طول 42 سال گذشته با وجود همه توطئه های دشمنان مردم در صحنه بوده و اجازه نداده اند تا دشمنان بر نظام اسلامی چیره شوند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه برای نگهداری انقلاب اسلامی خون شهدای بسیاری به زمین ریخته شده است، گفت:قهرمانان و سرداران بزرگی همچون سپهبد قاسم سلیمانی که روزگاری همسنگر مهدی باکری ها،میرزاعلی رستمخانی ها، امیر احدی ها، قامت بیات ها و شهید اشتری بودند، برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی مجاهدت کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر چه امروز جای شهید سلیمانی خالی است اما راهش ادامه دارد، ادامه داد: برای پایداری انقلاب اسلامی باید مالک اشترهای زمان نیز در جبهه حق علیه باطل حضور داشته و خون خود را در این راه نثار کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر