logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۴۳۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر مرکز رشد دانشگاه زنجان:

شرکت‌های فناور نیاز به تسهیلات ارزان قیمت دارند/ برای احداث گلخانه نیاز به حمایت داریم

شرکت‌های-فناور-نیاز-به-تسهیلات-ارزان-قیمت-دارند-برای-احداث-گلخانه-نیاز-به-حمایت-داریم

مدیر مرکز رشد و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید براینکه برای احداث گلخانه در مرکز رشد دانشگاه زنجان نیاز به حمایت داریم گفت: به دلیل محدودیت‌های مالی نتوانستیم در مرکز رشد دانشگاه گلخانه احداث کنیم.

جلال صبا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد ضعف شرکت‌های دانش بنیان و شرکت فناور در حوزه کشاورزی اظهار کرد: کسی که بخواهد در حوزه کشاورزی فعالیت کند یا باید زمین و یا گلخانه در اختیار داشته باشد.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های دانش بنیان و فناور به لحاظ اقتصادی ضعیف هستند تصریح کرد: این شرکت‌ها واقعا توانایی ندارند که بتوانند در حوزه کشاورزی که نیاز به سرمایه بیشتری بوده فعالیت داشته باشند.

مدیر مرکز رشد و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه در دانشگاه زنجان امکانات زیرساختی و زمین لازم برای توسعه مرکز رشد در حوزه کشاورزی داریم افزود: جای کار برای توسعه گلخانه در مراکز رشد دانشگاه زنجان وجود دارد.

وی با تاکید براینکه با توسعه گلخانه‌ها درآمد و اشتغال استان افزایش می‌یابد ابراز کرد: در مراکز رشد شرکت‌های فناور تجارب لازم را کسب می‌کنند تا در جامعه بتوانند روی پای خود بایستند چرا که اگر این تجارب را نداشته باشند قطعا با شکست مواجه خواهند شد.

مدیر مرکز رشد و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید براینکه در دانشگاه زنجان همه زیرساخت‌های لازم را برای توسعه گلخانه‌ها داریم عنوان کرد: با این وجود حمایتی نداریم و انتظار داریم کمی در این حوزه حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: برای احداث گلخانه‌های کوچک و متوسط در مرکز رشد نیاز به حمایت داریم چرا که با ایجاد این گلخانه‌ها فارغ‌التحصیلان می‌توانند خلاقیت‌های خود را بروز دهند.

صبا با اشاره به اینکه تا به امروز به دلیل محدودیت‌ مالی نتوانستیم گلخانه‌ای احداث کنیم ابراز کرد: اگر احداث گلخانه‌های کوچک و متوسط در زنجان اتفاق بیفتد در سطح کشور الگو خواهد شد چرا که در هیچ دانشگاهی این اقدام صورت نگرفته است.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد نیاز به امکانات دارند عنوان کرد: شرکت‌های نوپا در مراکز رشد به منظور توسعه فعالیت نیاز به تسهیلات ارزان قیمت هستند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر