logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۴۳۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مطرح شد؛

همایش« یاریگران زندگی» در زنجان برگزار می‌شود/ گرمخانه زنجان محل نگهداری معتادان نیست

همایش«-یاریگران-زندگی»-در-زنجان-برگزار-می‌شود-گرمخانه-زنجان-محل-نگهداری-معتادان-نیست

برگزاری همایش« یاوران زندگی» در زنجان، ساماندهی معتادان و استفاده از فضای گرمخانه زنجان برای نگهداری متکدیان از جمله مواردی بود که در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مطرح شد.

به گزارش موج رسا; فاطمه رضایی دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد در اولویت برنامه‌های شورای هماهنگی مواد مخدر است، اظهار کرد: طرح یاری‌گران زندگی به منظور مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه طرح «ياريگران زندگي» بستری برای اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در جامعه است، عنوان کرد: حمایت و صیانت از افراد بهبود یافته را در دستور جدی قرار دادیم.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه پیشگیری در آموزش و پرورش از اواسط مهر‌ماه آغاز شد و طرح‌های مختلفی در مدارس استان برگزار می‌شود عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه در این زمینه ارزیابی شده است.

وی با تاکید بر برگزاری همایش «یاریگران زندگی» در زنجان عنوان کرد: این همایش ۳۰ دی ماه امسال با حضور سردار مومنی رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه برای برگزاری این همایش نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها است بیان کرد: همایش یاری‌گران زندگی در پنج حوزه تخصصی شورا برگزار خواهد شد و باید از ظرفیت دستگاه‌ها برای برگزاری این همایش استفاده شود.

اجرای طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس

ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه پیشگیری از مواد مخدر در سطح مدارس عنوان کرد: در این راستا برنامه‌های مختلفی در طول سال در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح نماد به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود عنوان کرد: در قالب این طرح آسیب‌های اجتماعی از جنبه‌های مختلف برای دانش آموزان تبیین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید براینکه آموزش و پرورش در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ماموریت‌های زیادی را دارد که پیشگیری از مواد مخدر یکی از این ماموریت‌ها است افزود: مهارت خود مدیریتی، مهارت خودآگاهی، مدیریت استرس و غیره از جمله مواردی است که در مدارس استان انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه عمده فعالیت‌های خود را به حوزه آموزش متمرکز کردیم عنوان کرد: در این راستا اجرای طرح یاوران زندگی در مدارس را در برنامه داریم.

رفیعی با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی در 20 درصد از مدارس استان اجرا می‌شود عنوان کرد: این طرح در سطح مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه دوم برگزار می‌شود.

از فضای گرمخانه برای نگهداری متکدیان معتاد استفاده شود

مرادی معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به اینکه از فضای گرمخانه تا به امروز استفاده نشده است عنوان کرد: نگاه ما این است که از فضاهای موجود استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی زیادی از متکدیانی که در سطح شهر زنجان هستند معتاد‌اند عنوان کرد: این معضل را در سطح شهر داریم و باید از فضای گرمخانه بهینه استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه عموما کارتن خواب‌های سطح شهر زنجان معتادان هستند افزود: باید از فضاهای موجود در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهری استفاده شود.

گرمخانه زنجان جای نگهداری معتادان نیست

غلامحسین احمدی معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز در این جلسه در مورد فعالیت مرکز گرمخانه زنجان ابراز کرد: گرمخانه زنجان مختص نگهداری افرادی بی‌بضاعتی که جایی برای خواب ندارند است و گرمخانه محل نگهداری معتادان نیست.

وی تاکید کرد: گرمخانه جای افراد سالمی که مشکل مالی دارند و برای گذران شب‌شان ایجاد شده است.

احمدی با بیان اینکه نباید معتاد با افراد سالم بی‌بضاعت در یکجا نگهداری شود بیان کرد: شهرداری متولی جمع آوری متکدیان معتاد است و طبق قانون هم ساماندهی آنها وظیفه فرمانداری است.

مرادی معاون سیاسی استاندار زنجان نیز عنوان کرد: باید جلسه‌ای در خصوص ساماندهی متکدیان تشکیل شود تا بررسی کنیم که مسئولان و دستگاه‌های متولی در این حوزه چه اقداماتی را انجام دادند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر