logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۴۳۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست میراث فرهنگی استان زنجان:

ابنیه‌های تاریخی زنجان مشارکتی مرمت می‌شوند/ بوروکراسی زاید اداری مانع سرمایه‌گذاری بخش گردشگری

ابنیه‌های-تاریخی-زنجان-مشارکتی-مرمت-می‌شوند-بوروکراسی-زاید-اداری-مانع-سرمایه‌گذاری-بخش-گردشگری

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برای احیای بناهای تاریخی استان زنجان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با همکاری مالکان این ابنیه ها را مرمت می کند.

امیر ارجمند امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری یکی از بخش های مغفول مانده در استان زنجان است که هنوز نتوانسته ایم در این بخش سرمایه گذاران خوبی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: کارهای مختلفی در حوزه جذب گردشگر در استان های همجوار زنجان انجام شده است اما با وجود اینکه زنجان در حوزه گردشگری از استان های رتبه بالای کشور محسوب می شود، در این زمینه موفقیت مطلوبی نداشته است.

این مسئول با بیان اینکه با فراخوان زدن و معرفی جاذبه ها امکان سرمایه گذاری در این حوزه فراهم نمی شود، ادامه داد: تسهیل ضوابط و مقررات و کاهش موانع اداری موجب جذب سرمایه گذار می شود که متاسفانه طولانی بودن روند سرمایه گذاری در زنجان از مهمترین مشکلات این حوزه است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه باید سرمایه گذار با کمترین موانع بتواند بهینه کار کند، افزود: در حوزه گردشگری سرمایه گذار کمتری جذب شده است که تلاش می کنیم سرمایه گذاران را به این حوزه از جمله  مناطق نمونه و سایت های گردشگری هدایت کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت سراها و کاروانسراهای بازار بزرگ زنجان به عنوان طولانی ترین بازار سرپوشیده ایران، گفت: در حال حاضر اقدامی از سوی یکی از مالکان سرای ناصری انجام و این سرا تبدیل به موزه گیاهان دارویی شده است که علاوه بر احیای بنا،در آمدزایی نیز برای سرمایه گذار دارد.

این مسئول ادامه داد: سرمایه گذاری در بافت بازار و ابینه تاریخی جزو اولویت های میراث فرهنگی استان زنجان است و ابنیه های تاریخی به صورت مشارکتی مرمت می شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه باید تلاش شود تا موانع برسر راه سرمایه گذاران برداشته شود، افزود: برای مرمت سراها و کاروانسراهای بازار مالکان می توانند اقدامات لازم را با همکاری میراث فرهنگی انجام دهند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر