logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۴۳۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

گزارشگر ویژه سازمان ملل، از تحقیقات لاهه درباره جنایات اسرائیل تمجید کرد

گزارشگر-ویژه-سازمان-ملل،-از-تحقیقات-لاهه-درباره-جنایات-اسرائیل-تمجید-کرد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین، انجام تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین توسط دیوان کیفری بین‌المللی را تحسین کرد.

به گزارش موج رسا; یک کارشناس حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه درباره تصمیم «دیوان کیفری بین‌المللی» گفت، یک تحقیق رسمی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در فلسطین، گام مهم رو به جلویی در تحقیق (برای) پاسخگویی (به این جنایات) است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، «مایکل لینک»، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این  پاسخگویی، تاکنون و تا حد زیادی در تمام 52 سال اشغال فلسطین، نادیده گرفته شده است.»

وی افزود، در طول این سال‌ها، جامعه بین‌المللی صدها قطعنامه را مبنی بر محکوم کردن جنبه‌های مختلف اشغال قلمروهای فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی، اتخاذ کرده است اما این قطعنامه‌ها به ندرت با پیامدهایی برای اسرائیل همراه بود.

چندی پیش «فاتو بنسودا»، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی از تلاش این دادگاه برای تحقیق در مورد «جنایت‌های جنگی» رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری خبر داد.

وی گفت: «ما به زودی در اراضی فلسطینی تحقیقی شروع خواهیم کرد و بر ادعاهای ارتکاب جنایت جنگی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی متمرکز خواهیم شد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اولین کسی بود که به این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی واکنش نشان داد و گفت: «دیوان کیفری بین‌المللی حق این را ندارد که در مناطق فلسطینی تحقیق کند». نتانیاهو مدعی شده است که این تحقیق به ابراز سیاسی ضد تل‌آویو تبدیل خواهد شد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر