logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۴۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
بعد از یک مرحله سرشماری؛

تکذیب کاهش قابل توجه تعداد کل و بزهای منطقه خرمنه‌سر / سرشماری مجدد با کمک سازمان‌های مردم نهاد

تکذیب-کاهش-قابل-توجه-تعداد-کل-و-بزهای-منطقه-خرمنه‌سر-سرشماری-مجدد-با-کمک-سازمان‌های-مردم-نهاد

مدیرکل محیط‌ زیست استان زنجان گفت: سرشماری کل‌بزهای خرمنه سر در سرشماری قبلی کامل نشده بود و قرار است سرشماری کل‌بزها دوباره انجام شود.

حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سرشماری کل‌بزهای منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، اظهار کرد: سرشماری کل‌بزهای خرمنه سر در سرشماری قبلی کامل نشده بود و قرار است سرشماری کل‌بزها دوباره انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود تعداد کل و بزهای منطقه خرمنه سر کاهش قابل توجهی داشته اشت، توضیح داد: به دلیل وضعیت نامناسب جوی سرشماری کل‌بزهای منطقه خرمنه‌سر کامل نشد و سرشماری جدید با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و علاقه‌مندان انجام خواهد شد.

مدیرکل محیط‌ زیست استان زنجان در مورد انقراض گونه های جانوری در مناطقی همچون سرخ آباد گفت: گونه‌های نادر تعریف خود را دارد، در استان زنجان چیزی به نام گونه نادر نداریم.

وی بابیان اینکه در منطقه خرمنه سر فقط پلنگ وجود دارد و در طی سالیان گذشته بیشتر از یک یا دو بار فیلم‌برداری انجام‌نشده است، عنوان کرد: مطرح‌شدن کاهش گونه‌های نادر در استان زنجان صحت ندارد و حرف‌هایی است که از طرف عده ای گفته می‌شود.

آبسالان با اشاره به اینکه عملکرد یگان حفاظت محیط ‌زیست منجر به افزایش 300 درصدی کشفیات اسلحه غیرمجاز شده است، افزود: طی تلاش 6 ماهی همکاران افزایش 192 درصدی را در شکار غیرمجاز شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه استاندارد حفاظت از محیط ‌زیست برای هر هزار هکتار یک نفر است، خاطرنشان کرد: در شهرستان طارم از هر 20هزار هکتار یک نفر محیط‌بان حضور دارد که با کمک مردم محلی بیشترین کشفیات در شهرستان طارم انجام می‌شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر