logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۴۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس مرکز متخصصین راهنمایان گردشگری ایران:

برنامه‌ای برای رشد و توسعه گردشگری استان زنجان وجود ندارد

برنامه‌ای-برای-رشد-و-توسعه-گردشگری-استان-زنجان-وجود-ندارد

رئیس مرکز متخصصین راهنمایان گردشگری ایران با تاکید بر اینکه باید از وضعیت سنتی در حوزه گردشگری خارج شویم گفت: متاسفانه سناریویی برای رشد و توسعه گردشگری استان زنجان وجود ندارد.

اویس کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بخش‌های خصوصی در حوزه گردشگری استان زنجان فعال‌تر شدند و این جای خرسندی دارد اظهار کرد: حضور استان زنجان در برخی عرصه‌های نمایشگاهی و جشنواره‌ای حوزه گردشگری نسبت به سال‌های گذشته کمی پررنگ‌تر شده است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان با بیان اینکه چند مورد کلنگ‌زنی در حوزه گردشگری در زنجان انجام شد که این نشان می‌دهد کم‌کم گرایش‌ مسئولان نسبت به حوزه گردشگری امیدوار کننده است افزود: با این اقدام در میابیم‌ که استان زنجان رشد گردشگری را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف توسعه گردشگری باید برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد گفت: متاسفانه یکی از عمده مشکل ما در استان زنجان عدم برنامه‌ریزی مناسب در حوزه گردشگری است.

کیانی با بیان اینکه در استان زنجان هیچ سناریویی برای رشد و توسعه گردشگری نداریم بیان کرد: برنامه‌ای که در این حوزه در نظر گرفته می‌شود باید چارچوب داشته باشد و این برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که دستگاه‌ها را همگام کند.

وی با اشاره به اینکه باید اطلاعات مسئولین در حوزه گردشگری خیلی بالاتر از فعالان حوزه گردشگری باشد که بتوانند گرهی از مشکلات این حوزه را باز کنند عنوان کرد: متاسفانه در این راستا هم ضعیف داریم.

رئیس مرکز متخصصین راهنمایان گردشگری ایران با تاکید براینکه در استان زنجان مسئولان همتی برای بالا بردن اطلاعاتشان در حوزه گردشگری ندارند افزود: اگر گفتمان و حرفی در حوزه گردشگری باشد یک سری حرف‌های تکراری بوده و اقدام پیش‌ برنده‌ای در این حوزه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش نیز ضعف‌های زیادی داریم افزود: اگر بخواهیم در استان رشد و توسعه گردشگری داشته باشیم بایستی به این نکته توجه داشته باشیم که بستر توسعه ما بر محور چه چیزی باید باشد.

کیانی عنوان کرد: تا زمانی که بستر آموزشی ما در حوزه گردشگری رشد نداشته باشد در جذب گردشگر موفق نخواهیم بود چرا که باید در حوزه گردشگری رفتارها درست و با انگیزه باشد تا گردشگران جذب استان شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان به موضوع توسعه گردشگری به صورت تخصصی توجه نشده است افزود: نگاه تخصصی به حوزه گردشگری باید از طریق مسئولان اتفاق بیفتد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان با تاکید بر اینکه خیلی از استانهای هم‌طراز با استان زنجان در حوزه گردشگری موفق عمل کردند افزود: باید حوزه گردشگری مورد نقد و بررسی شده و مشکلات این حوزه احصا شود تا مسئولان نیز در رفع آن اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه اگر دستگاه‌ها به حوزه گردشگری نگاه ویژه ‌ای داشته باشند و از بخش خصوصی هم در این حوزه حمایت کنند خیلی از مشکلات برطرف می‌شود عنوان کرد: اصلاح این نگاه‌ها باعث می‌شود که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان بیشتر راغب باشد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر