logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۴۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای اداری زنجان مطرح شد؛

برگزاری نحستین کنگره ملی 3000 شهید استان زنجان پس از 30 سال

برگزاری-نحستین-کنگره-ملی-3000-شهید-استان-زنجان-پس-از-30-سال-

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: اولین کنگره ملی 3000 شهید زنجان پس از 30 سال در سال 1400 برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; اولین جلسه ستاد سیاست گذاری کنگره 3 هزار شهید استان زنجان همزمان با هشتمین جلسه شورای اداری استان عصر امروز با حضور استاندار زنجان برگزار شد.

در این جلسه "حجت الاسلام رضا موسوی" امام جمعه موقت زنجان، شهید و شهادت را مسئله مهمی عنوان کرد و گفت: نتیجه شهادت در راه خداوند متعال سعادت دنیوی و اخروی بوده و آثار مهمی در جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت به اندازه ای مهم است که پیامبر گرامی اسلامی می فرمایند:" قسم به خداوندی که جان پیامبر در قبضه قدرت اوست اراده دارم در راه او بجنگم و به شهادت برسم و بازهم زنده شوم و در این راه به شهادت برسم".

*شهادت راه اولیای الهی است

این مسئول با بیان اینکه تمامی اولیای الهی و ائمه اطهار (ع) یا در مقابل دشمن یا به وسیله زهر در راه مبارزه با طاغوت به شهادت رسیده اند،ادامه داد: شهادت راه اولیای الهی است و جوانان ایرانی اسلامی نیز این راه را ادامه دادند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: اولین کنگره 3 هزار شهید استان زنجان با برنامه ریزی های انجام شده و با تشکیل ستاد این کنگره در دو سال آینده در زنجان برگزار می شود.

سردار جهانبخش کرمی با بیان اینکه اگر ده ها کتاب نیز در خصوص دلاورمردی های رزمندگان استان زنجان در دوران دفاع مقدس نگارش شود، ادای مطلب نمی شود، افزود: دوران دفاع مقدس یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بود که از بین بردن نظام اسلامی مهمترین هدف این جنگ بود.

وی با اشاره به اینکه اگر عنایت خداوند متعال،رهبری امام خمینی (ره) و حضور عاشورایی مردم نبود در جنگ پیروز نمی شدیم،افزود: رزمندگان ارتشی، سپاه و بسیج استان زنجان از قشرهای مختلف در 46 عملیات عاشورایی جنگیدند .

این مسئول گفت: رزمندگان زنجانی در 19 عملیات بزرگ خط شکنی و غواصی کرده و در 26 عملیات در مقابل سنگین ترین پاتک های دشمن فداکاری و مجاهدت کردند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان افزود: با گذشت 30 سال از دوران دفاع مقدس کنگره شهدای استان زنجان برگزار نشده است و به دلیل فوت پدر و مادران شهدا از این نعمت ها بی بهره شده و خاطرات رزمندگان جایی ثبت و ضبط نمی شود.

*شهدا درس عزت و آزادگی به ما دادند

سردار کرمی برضرورت ثبت و ضبط خاطرات،دلاورمردی ها و ایثارگری های رزمندگان استان زنجان تاکید کرد و گفت: شهدا درس عزت و آزادگی به ما دادند و به عهد و پیمان خود پایبند بودند و امروز هم ما باید این راه را ادامه دهیم.

وی گفت: نوجوانان و جوانان ما باید با روحیه رزمندگان اسلامی آشنا شده و راه شهدای گرانقدر نظام اسلامی را ادامه دهند که تنها راه انتقال این فرهنگ،ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا است.

این مسئول با اشاره به اینکه کنگره شهدای استان پس از برگزاری کنگره تعطیل نمی شود، افزود: در این دو سال آثار جمع آوری و در قالب های مختلف منتشر می شود که از همه مسئولان استانی درخواست داریم برای اجرای مطلوب این کنگره اقدامات لازم را انجام دهند.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه این جلسه،اظهار داشت: برگزاری این کنگره همت همگانی را می طلبد که ضروری است اعضای کمیته های این ستاد از هم اکنون فعال شده و برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

ابوالفضل طهماسبی گفت: از سال آینده باید برنامه ها حول محور کنگره 3 هزار شهید استان زنجان برگزار شود و جذب اقشار جوان و نوجوان و مردمی برای برگزار کردن این کنگره از اهمیت بالایی برخوردار است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر