logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۴۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

زمینه دومین اخراج امریکا

زمینه-دومین-اخراج-امریکا-

کاخ شرارت و تروریسم با شهادت و مجروح کردن ده‌ها نظامی گردان‌های حزب‌الله در منطقه قائم در موازات مرزهای سوریه، خود را با خشم و نفرت جدید از سوی مردم و گروه‌های عراق روبه‌رو می‌بیند.

به گزارش موج رسا; «هادی محمدی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

ترامپ برخلاف مواضع فریبکارانه رؤسای جمهور قبلی امریکا، با وقاحت از غارت ثروت نفتی و گاز و منابع مالی غرب آسیا به‌ویژه عراق سخن گفته است و ابزار این دزدی سر گردنه را آشوب‌سازی و تروریسم و جنگ‌افروزی می‌داند تا ملل منطقه همواره با دغدغه‌های اقتصادی، معیشتی و امنیتی و فتنه‌های سیاسی و قومیتی و مذهبی روبه‌رو باشند. به همین دلیل است که غرب آسیا با تمامی پتانسیل‌های مالی و ثروت‌های خود، صحنه شرارت و برنامه‌های تروریستی و اشغالگری امریکا شده است.

نکته مهم و جالب این است که کاخ شرارت و تروریسم و فتنه‌انگیزی با تمامی تلاش و هزینه‌های خود در برنامه‌ریزی و طراحی شیطانی شکست‌خورده و ناکام و سرافکنده از میدان خارج شده است. در ۱۰ سال گذشته، پروژه تروریستی-صهیونیستی در سوریه و عراق به‌دست نیروهای مردمی این دو کشور و نیروهای مسلح آن‌ها شکست خورد و جنگ پنج ساله در یمن به نقطه‌ای رسیده که استمرار آن، مساوی شکست و فروپاشی دو رژیم سعودی و امارات و خسارت‌های سنگین نظامی و ژئوپلتیک برای امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و به ناچار با واسطه‌تراشی دنبال مذاکره‌ای خبیثانه و فریبکارانه رفته‌اند.

در بیش از دو ماه گذشته پروژه جدید آشوب‌سازی جوکرهای امریکایی در لبنان و عراق شروع شد تا اهداف چندگانه در منطقه و امکانپذیر کردن سلطه طولانی بر منابع انرژی و ژئوپلتیک و ضربه به منافع منطقه‌ای ایران را محقق نمایند و از تمامی ظرفیت‌های تروریستی، بعثی، وهابی و منحرفین و با مدیریت دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی مستقر در سفارت امریکا و پایگاه‌های نظامی در سراسر عراق بهره گرفتند. این آشوب‌سازی نه در لبنان و نه در عراق با همه خسارت‌هایی که به‌جای گذاشته، اهداف امریکایی را حاصل نکرده و در مرز ناکامی جدید برای امریکا قرار گرفته است.

امریکایی‌ها که در ماه‌های اولیه سال میلادی ۲۰۱۹ با موج گسترده فشار سیاسی و مردمی و حکومتی برای اخراج از عراق روبه‌رو بودند، پایان آشوب تروریستی در عراق را معادل فضای مجدد برای اخراج و سرافکندگی می‌دانند، لذا با فرار به جلو به فکر انتقام از حشدالشعبی و گردان‌های حزب‌الله عراق افتاده‌اند تا انتقام شکست داعش و ناکامی در آشوب‌های اخیر عراق را از این فرزندان غیور مردم عراق و مرجعیت بگیرند. کاخ شرارت و تروریسم با شهادت و مجروح کردن ده‌ها نظامی گردان‌های حزب‌الله در منطقه قائم در موازات مرزهای سوریه، خود را با خشم و نفرت جدید از سوی مردم و گروه‌های عراق روبه‌رو می‌بیند.

اگرچه اولین پاسخ مردم عراق در فاصله کمی از حمله یک شنبه شب به مقر گردان‌های حزب‌الله، در پایگاه دیگری از نیروهای تروریست امریکایی در شمال بغداد داده شد و انگشت جوانان غیرتمند عراقی بر روی ماشه و آماده انتقام بزرگ از امریکایی‌هاست، ولی تمامی واکنش‌های ملی، حزبی، مردمی و حکومتی، خواستار واکنش قانونی برای اخراج امریکا از عراق است. این موج جدید نفرت از تروریست‌ها و شرارت‌کاران امریکایی دو دستاورد راهبردی به دنبال خواهد داشت. جنایت جدید امریکا از یک طرف، مسیر آشوب‌های دو ماه گذشته را به مقصدی ملی و منافع مردم عراق منتهی و سرعت می‌بخشد و در کارکرد دوم، دومین اخراج امریکا از عراق پس از سال ۲۰۱۰ را شکل خواهد داد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر