logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۴۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

بصیرت مردم و هوشمندی رهبری بساط فتنه 88 را برچید/ در حال رصدیم تا پولهای کثیف وارد انتخابات نشود

بصیرت-مردم-و-هوشمندی-رهبری-بساط-فتنه-88-را-برچید-در-حال-رصدیم-تا-پولهای-کثیف-وارد-انتخابات-نشود

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره تخلفات داوطلبین انتخاباتی از تشکیل یک پرونده قضایی در این خصوص خبر داد و گفت: در حال رصدیم تا پولهای کثیف وارد انتخابات نشود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه دوشنبه در دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فتنه 88 و اتفاقات رخ داده در این فتنه اظهار کرد: ملت مسلمان ایران به مسجد به عنوان خانه خدا احترام خاصی قائل هستند ولی فتنه گران حتی به خانه خدا هم رحم نکردند.

وی با اشاره به افتخار آفرینی ملت ایران در انتخابات سال 88 ابراز کرد: حضور 85 درصدی مشارکت مردم در انتخابات کم سرمایه ای نبود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با یاد آوری اینکه در فتنه 88 حتی برخی از مدعیان پیروی از خط امام می دانستند حتی به عکس مقام معظم رهبری نیز جسارت کردند تصریح کرد: فتنه گران عزاداران حسینی را نیز مورد جسارت و اهانت قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه حضور سپاه پاسدارن، مجموعه امنیتی کشور، نیروی انتظامی و نیروهای نظامی همه وظیفه خود عمل کردند عنوان کرد: شرایط فتنه 88 بسیار سخت بود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه عمق فتنه 88 به قدری زیاد بود که فقط حضور مردم می توانست این قائله را به پایان برساند خاطر نشان کرد: بصیرت و هوشمندی مردم بود که کار را در فتنه 88 تمام کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در صحنه های مورد نیاز انقلاب بصیرت و هوشمندی را از خود به یادگار می گذارند ابراز کرد: 9 دی نیز از این روز ها است که مردم با بصیرت کامل یک بار دیگر در حمایت ازموضع رهبری به میدان آمدند و علاقه مندی و میثاق خود با نظام و انقلاب را نشان دادند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه فتنه های دشمن در 9 دی سال 88 به پایان نرسید ادامه داد: دشمن روش و  تاکتیک خود را عوض کرده است و مرتب به دنبال ضربه زدن به ارکان نظام است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با اندک بهانه با موج سواری بر اعتراض مردمی است و به دنبال ضربه زدن نظام است افزود: نمونه این ها را در سال 96 شاهد بودیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اتفاقات سال های 96 و 98 تصریح کرد: در تمام این سال ها  هدایت ها و رهنمود های مقام معظم رهبری و هوشمندی، بصیرت و حضور مردم کشور را نجات داده است.

وی با اشاره به اینکه آموزه های دینی، ولایت فقیه، ارزش ها و حضور مردم نقاط قوت جمهوری اسلامی است ادامه داد: دشمن تاکتیک دشمن خود را به ایجاد شکاف بین مردم و نظام قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به عبرت های سال 88 تصریح کرد: ما اگر بتوانیم از این حوادث عبرت بگیریم می توان از این فتنه ها عبور کنیم.

وی با بیان ابنکه اولین عبرت فتنه سال 88 تحت تاثیر قرار نگرفتن شعار ها است عنوان کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات،ما نباید تحت تاثیر شعار های فریبنده دشمنان قرار بگیریم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به شعار سران فتنه 88 خاطر نشان کرد: شاه بیت شعار فتنه گران دفاع از حقوق ملت بود ولی فاصله بسیاری بین شعار و محتوای آن بود.

وی با بیان اینکه باید در فتنه ها ببینیم اردوگاه های حمایت کننده چه کسانی هستند افزود: در سال 88 دو اردوگاه در فتنه وجود دارد، اردوگاه حزب الله و مردم در کنار رهبری و اردوگاه دیگر فتنه گران هستند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به حمایت های رئیس جمهور آمریکا، رژیم صهیونستی، سلطنت طلب ها، رقاصان و منکرین امام زمان در این اردوگاه قرار افزود: امام خمینی (ره) به ما یاد داد هر جا که دشمن از شما حمایت و تحسین کرد به خود شک کنید.

وی با اشاره به اینکه اگر ما این نوع نگاه را با انتخابات تطبیق بدهیم عنوان کرد: باید ببینیم کسی که تایید صلاحیت شد و خود را در معرض رای مردم قرار داد کدام اردوگاه از این شخص حمایت می کند.

عالی ترین مقام قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه حق را نمی توان با شخصیت ها تشخیص داد عنوان کرد: شخصیت ها را باید برحق عرضه کرد.

وی با بیان اینکه امروز تجلی حق در وجود مبارک مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: رهبری در 88، 96 و 98 کشتی نجات بوده و خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در پاسخ به سوالات علیرضا جراحی نماینده بسیج دانشجویی در خصوص روند پیگیری اتهامات دو نماینده متخلف زنجانی و بازداشت شهردار زنجان بیان کرد: قرار تامین صادر شده است و اجمالا اتهام متوجه فرد است و پرونده در تحقیقات مقدماتی است.

وی در پاسخ به سوال دیگر جراحی در خصوص توضیحات دلیل بازداشت شهردار و و یک عضو شورا گفت: خبر های خوبی در راستای مبارزه با فساد در دستگاه قضایی استان در دستور کار است و پرونده شهرداری تنها پرونده نیست و در سایر دستگاه ها نیز پرونده هایی در استان و شهرستان وجود دارد چون در مرحله تحقیق است و به اصل تحقیق آسیب نزند و مانع از سیر درست این پرونده ها نشود بعد از مدتی این موضوع را اطلاع رسانی خواهم کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان حاضر در جلسه در خصوص پول های کثیف ابراز کرد: قوه قضاییه و دستگاه قضایی در استان زنجان موضوع انتخابات بسیار مهم است و در خصوص پول های کثیف در ستاد پیشگیری از انتخابات صحبت کردم و درستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی حتی خود هیئت های اجرایی و نظارت استقبال کردند در حال رصد منابع هستیم که پول کثیف وارد انتخابات نشود و انتخابات را از مسیر خود منحرف نکند.

وی با بیان اینکه قبلا 50 تذکر در این خصوص به نامزد ها داده شده بود عنوان کرد: امروز با یکی از ستاد های پیشگری انتخابات تماس گرفتم و گفتم برخی از موارد تذکر داده شود و یک مورد هم مهم بود گفتم که تشکیل پرونده شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ما اعتقاد داریم در این حوزه باید عمل کرد و جای چشم پوشی نیست، افزود: هم در اصل هزینه ها و اینکه از کجا هزینه ها سرازیر می شود و آیا امکانات عمومی در اختیار نامزد ها قرار گرفت را رصد و برخورد می کنیم.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام که از طرف رهبری ابلاغ شده است خاطر نشان کرد: قانون انتخابات باید تغییر کند و تخلفات انتخاباتی با ورود مرجع تقنینی حل شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه برخی از مسائل برای ما خط قرمز است افزود: هیچ مسئولی، هیچ موسسه عمومی غیر دولتی، اداره و شهرداری ها حق ندارند امکاناتی در اختیار نامزد های انتخاباتی قرار دهند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر