logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۴۲۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:

با چهره جدیدی از تهدیدات مواجه هستیم/ تمام تحرکات منطقه را رصد می‌کنیم

با-چهره-جدیدی-از-تهدیدات-مواجه-هستیم-تمام-تحرکات-منطقه-را-رصد-می‌کنیم

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: هیچ حرکتی از دید نافذ نیروهای مسلح پوشیده نمی ماند و در صورت تهدید، تهدیدکنندگان را پشیمان می کنیم.

به گزارش موج رسا; امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان امروز در نشست تخصصی حماسه بصیرت- 9 دی- در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، اظهار داشت: 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است که به عنوان روز هوشمندی و بصیرت مردم محسوب می شود چرا که از مردم ایران در دنیا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حضور در رکاب ولایت فقیه برای پیروزی انقلاب اسلامی ثمره روح بزرگی است که انسان را به تکاپو وا می دارد، افزود: چنین روح بزرگی موجب می شود تا رزمندگان اسلام برای دفاع از اعتقادات و باورها سینه خود را آماج گلوله ها قرار دهند تا دین و قرآن بماند و چنین روحی است که انسان آسایش و آرامش دیگران را به آرامش و راحتی خود ترجیح می دهد.

این مسئول بیان داشت: امام حسین (ع) دارای چنین شخصیتی بوده و شهدای عزیز ما نیز دارای چنین روحی بودند که حاضر شدند درعرصه های خون و آتش به ماموریت تاریخی خود به شایستگی عمل کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: ملت ایران حماسه ساز بوده و جنگ را حمایت و پشتیبانی کرده و اگر این ملت نبودند ارتش و سپاه به تنهایی نمی توانستند کاری انجام دهند که باید نوکری مردم را برای خود افتخار بدانیم.

امیر پوردستان با بیان اینکه امروز با چهره جدیدی از تهدیدات مواجه هستیم که باید متناسب با این تهدیدها ظرفیت های دفاعی لازم را ایجاد کنیم، افزود: کارشناسان نظامی این نوع تهدید و جنگ را ترکیبی می دانند.

وی خاطرنشان کرد: باشکست در عرصه ها و جنگ های مختلف ایادی استکبار از جمله آمریکا جنگ فرسایشی را از دستور کار خود خارج کرده و تلاش می کنند تا در کوتاهترین زمان کشور هدف را بگیرند که دکترین عملیات قاطع سریع را پیش بینی کرده اند و از همه مولفه های قدرت در این جنگ استفاده می کنند.

این مسئول تصریح کرد: جنگ اقتصادی یکی از حوزه های درگیری آمریکا با نظام اسلامی است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون این نوع جنگ را ادامه داده و تحریم های فلج کننده را در سال های اخیر پیش گرفتند که متاسفانه از آلارم های داخلی نیز استفاده کرده و بعد از تعطیلی این مسیرهای تنفسی با مادر تحریم در زمان ترامپ به مقابله با نظام اسلامی برخواستند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی جنگ ارزی را از دیگر توطئه های آمریکا علیه نظام اسلامی نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: از همان موقع مقام معظم رهبری تاکید کردند که آقایی دلار شکسته شود که متاسفانه هیچ کدام از روسای جمهور به این موضوع توجه نکردند و اگر هدایت های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نبود، امروز اقتصاد وضعیت بدتری داشت.

امیر پوردستان جنگ فرهنگی را یکی دیگر از اهداف آمریکا عنوان کرد و گفت: از طریق شبکه های مجازی جنگ شناختی و ادراکی از سوی دشمنان راه اندازی شده است و بازی های همچون نهنگ آبی جوانان را به مرگ می کشاند.

وی افزود: فتنه انگیزی از دیگر توطئه های دشمنان است و هر کاری که از سوی استکبار انجام می شود کار مطالعاتی و دانشگاهی بوده و سپس اجرایی می شود که در بحث فتنه نیز مطالعات گسترده ای انجام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمنان در سال 88 با ابزار فتنه با کار مطالعاتی و با طرح انقلاب مخملی به صحنه آمده و با طراحی سه بازوی فکری، رسانه ای و اجرایی بنا داشتند ضربه جبران ناپذیری را به نظام اسلامی وارد کنند اما رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور گسترده ملت همیشه در صحنه آب سردی بر روی این حرکت و آتش و فتنه دشمنان بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه وقایع آبان ماه با موج عمیق تر در ایران اجرایی شد،افزود: هر کس مردم را نا امید کند کار ضد انقلاب را انجام می دهد چرا که نارضی تراشی از اهداف دشمنان بود و بی تدبیری بنزین بهانه ای برای ضد انقلاب برای آغاز حرکت های خود بود.

امیر پوردستان ادامه داد: دشمن تلاش داشت تا شعله های فتنه افزایش یافته و ارتش و سپاه درگیر این موضوع شده و  رژیم صهیونیستی تسلیحات صلح آمیز ایران را بمباران کند تا زمینه تجزیه انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی یادآور شد: اما دشمن غافل از این بود که مقام معظم رهبری می تواند چشم فتنه را کور کنند و با وجود اینکه مقام معظم رهبری از تصمیم سران قوا راضی نبودند، اما از سران قوا حمایت کرده و فرمودند مردم صف خود را از فتنه گران جدا کنند که این فرمایشات برنامه ریزی سه ساله و هزینه های چند صد میلیارد دلاری آنها را به هدر داده و پوزه آنها به خاک مالیده شد.

این مسئول حفظ و ارتقای آمادگی عملیات و رصد مدام تهدیدات دشمنان را از مهمترین وظایف نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: آمادگی نیروهای مسلح به گونه ای انجام می شود که دشمن هوس تهدید نظام اسلامی را نداشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات نیروهای مسلح در لبه دانش و متناسب با نیازها بوده و آماده مقابله با هر گونه تهدید هستند.

امیر پوردستان ادامه داد: سامانه سوم خرداد که پهباد آمریکایی را زد یکی از دستاوردهای مهم نظامی است که موجب حیرت آمریکایی ها شده و این موجب شد تا ترامپ عکس العمل نشان ندهد.

وی با بیان اینکه هر حرکتی در داخل مرز،منطقه و خارج از منطقه از سوی نیروهای نظامی رصد می شود، افزود: این حرکت ها تحلیل شده و هیچ حرکتی از دید نافذ نیروهای مسلح پوشیده نمی ماند و در صورت تهدید، تهدیدکنندگان را پشیمان می کنیم.

وی با اشاره به افول قدرت سیاسی، اقتصادی آمریکا افزود: رزمایش مرکب  نشانه ای از افول قدرت آمریکا است و حتی نظریه پردازان معتقدند که ترامپ آخرین رئیس جمهور آمریکا است.

این مسئول بیان داشت: ظهور و بروز قدرتی به نام جهان اسلام از وحدت شیعه و سنی به وجود می آید که جمهوری اسلامی زمینه ساز این قدرت است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر