logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۴۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

صادرات 330 میلیارد ریالی فرش دستبافت از استان زنجان

صادرات-330-میلیارد-ریالی-فرش-دستبافت-از-استان-زنجان

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به مبدا صادرات فرش ابریشم از استان زنجان اشاره کرد و گفت: ژاپن، چین و روسیه مقصد اصلی صادرات فرش ابریشم زنجان است.

سید محسن جعفری در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان صادرات فرش از استان زنجان در یک ماه گذشته اظهار کرد: در اسفند ماه صادرات فرش دستبافت با مبدا تولید در استان زنجان یک میلیون 200 هزار دلار معادل 32 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات فرش در 12 ماه سال 95، 11 میلیون 885 هزار دلار معادل 330 میلیارد ریال بوده است بیان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال در سال 94 یک میلیون و 47 هزار دلار افزایش داشته است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: صادرات فرش در استان زنجان در سال 95 نسبت به سال 94 ، 9.5 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه فرش‌های پشمی عمدتا به کشورهای حاشیه خلیج فارس لبنان کانادا آفریقای جنوبی و برزیل صادر می‌شود ابراز کرد: فرش های ابریشم نیز بیشتر به  کشورهای ژاپن، چین و روسیه صادر می‌شود.

جعفری با اشاره به وضعیت بیمه فرشبافان در استان زنجان ابرا کرد: در حال حاضر ثبت نام بیمه فرشبافان در استان زنجان انجام نمی‌شود.

وی افزود: در استان زنجان بیمه افرادی که به دلیل عدم پرداخت حق بیمه قطع شده است برای راه اندازی بیمه این افراد اقدام می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: ثبت نام بیمه فرشبافان در استان زنجان منوط به تخصیص اعتبار به این بخش در سراسر کشور دارد که اگر این اعتبار اختصاص یابد ثبت نام بیمه فرش بافی انجام می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر