logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۴۲۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

90 درصد اختلافات در استان زنجان مربوط به اختلافات ملکی است

90-درصد-اختلافات-در-استان-زنجان-مربوط-به-اختلافات-ملکی-است

رئیس کل دادگستری استان زنجان بر فعال کردن هیأت های نظارتی در امور ثبتی تأکید کرد و گفت: 90 درصد اختلافات در استان زنجان مربوط به اختلافات ملکی است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای قضایی استان که در اداره ثبت اسناد و املاک استان زنجان برگزار شد ضمن تبریک انتصاب ناصری آذر به سمت مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسات شورای قضایی ایجاد هماهنگی بین دستگاههای وابسته قوه قضائیه در استان و ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات و تحقق سیاستهای قوه قضاییه در استان است.

وی افزود: برگزاری جلسات شورای قضایی استان در سازمانهای تابعه در راستای هم افزایی و شنیدن مشکلات مجموعه ها از نگاه مدیران است و ما از ظرفیت شورای قضایی برای رفع مشکلات سازمانهای تابعه استفاده خواهیم کرد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه 90 درصد اختلافات در استان مربوط به اختلافات ملکی است عنوان کرد: اقدام به سندار کردن اراضی با رعایت قانون خصوصا سندهای مشاعی در کاهش این اختلافات موثر خواهد بود.

صادقی نیارکی بر فعال کردن هیأت های نظارتی در امور ثبتی تأکید کرد و ادامه داد: با تقویت این واحد نظارتی و کاهش فرایند رسیدگی به پرونده های ثبتی توفیقات خوبی خواهیم داشت.

وی حضور نماینده شورای قضایی استان در کمیسیون رفع تداخلات را اقدامی موثر در تصمیم گیریها برشمرد و تصریح کرد: اجرای ناصحیح مقررات برخی مشکلات را بوجود می آورد لذا بررسی دقیق و اظهار نظر قانونی در این کمیسیون برای برطرف کردن مشکلات ثبتی اثر گذار خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اجرای طرح کاداستر را در همه شهرستانهای استان زنجان مورد تأکید قرار داد.

در ابتدای این جلسه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مطالبی راجع به مشکلات ،کمبود امکانات و نیروی انسانی ارائه کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر