logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۴۲۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست میراث فرهنگی زنجان:

مجموعه‌های دانش بنیان در حوزه گردشگری مغفول مانده است

مجموعه‌های-دانش-بنیان-در-حوزه-گردشگری-مغفول-مانده-است

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در استان زنجان مجموعه های دانش بنیان و استارآپ های فعالی در حوزه گردشگری وجود دارند که هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است.

امیر ارجمند امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: استان زنجان یکی از استان های تاریخی با پیشینه 6 هزار ساله با آثار تاریخی و منحصر به فرد از جمله گنبد سلطانیه، بازار تاریخی و غار کتله خور است.

وی ادامه داد: وجود این جاذبه های تاریخی و طبیعی موجب افزایش قابل توجه گردشگر به استان زنجان شده است و در این زمینه عملکرد خوبی در سال های گذشته داشته ایم که تلاش می رود آمار ورود گردشگر به استان در سال های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای گردشگری از جمله جشنواره غذای اکو و جشنواره ملی آش ایران که در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسیده است موجب رونق صنعت گردشگری در زنجان شده است.

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت های گردشگری بسیاری است که هنوز از این ظرفیت ها استفاده نشده و مغفول مانده است،ادامه داد: برنامه های مختلف گردشگری مطابق با رویدادهای مختلف متناسب با تقویم وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره شب یلدا، دهه فجر و حضور در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر از برنامه های میراث فرهنگی زنجان برای توسعه صنعت گردشگری در زنجان است که جدی تر و قوی تر از سال های گذشته پیگیری می شود.

این مسئول با اشاره به استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و برگزاری استارت آپ ها در حوزه گردشگری زنجان، ادامه داد: در استان زنجان مجموعه های دانش بینان و استارآپ های فعالی وجود دارند که هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است.

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: تعریف محور گردشگری در شهر زنجان به منظور افزایش ماندگاری مسافر و برای راهنمایی گردشگران تعریف شده است تا در کمترین زمان و کمترین هزینه از جاذبه های تاریخی و گردشگری بازدید کنند.

ارجمند تصریح کرد: وجود محور گردشگری در هر شهری موجب می شود تا مسافران و گردشگران از همه جاذبه های تاریخی و فرهنگی بازدید کرده و به اقتصاد گردشگری نیز کمک کنند،در صورتی که گردشگری اقتصادی شود، ظرفیت های گردشگری نیز بیشتر ایجاد می شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر