logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۴۲۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد

اذعان رئیس اتحادیه نانوایان زنجان به کم فروشی نانوایی‌ها

اذعان-رئیس-اتحادیه-نانوایان-زنجان-به-کم-فروشی-نانوایی‌ها

رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان با اذعان کم فروشی نانوایی‌ها گفت: موضوع تخلفات کم فروشی در نانوایی‌ها به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی اتفاق می‌افتد.

کمال الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تخلفات نانوایی‌ها در کم کردن وزن چانه‌ها اظهار کرد: این تخلفات در استان زنجان وجود دارد و شرایط به گونه‌ای است که نانوایی‌ها به سمت کم کردن وزن چانه‌ها سوق داده شدند.

وی با اشاره به اینکه شرایط در حال حاضر به گونه است که اگر وزن چانه را کمی هم کم کنند قابل پخت نمی‌شود تصریح کرد: وزن مصوبه چان ها نان لواش 150 گرم بوده و 500 گرم نیز وزن بربری است.

رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان بیان کرد: وزن پخته شده سنگک باید 370 تا 400 گرم باشد که اگر کمتر از این میزان باشد کم فروشی محسوب می‌شود.

وی افزایش قیمت کارگری و اجاره بها را از مشکلات نانوایی‌ها عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی دولت هیچ گونه طرح حمایتی در نظر نمی‌گیرد.

الماسی در مورد موضوعی مبنی بر اینکه برخی از نانوایی‌ها سهمیه آرد خود را به آزاد پز‌ها میفرشند عنوان کرد: منکر این موضوع نیستیم شاید عده‌ای این تخلفات را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان زنجان بیش از 400 واحد نانوایی یارانه پز داریم عنوان کرد: سهمیه نانوایی‌های بربری ماهانه 90 تا 100 کیسه است و به نانوایی‌ لواش پزها نیز روزانه 5 کیسه سهمیه دولتی اختصاص می‌یابد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان زنجان با اشاره به اینکه هر کیسه آرد سهمیه ای به نانوایی‌های یارانه پز لواش با قیمت 35 هزار تومان عرضه می‌شود بیان کرد: قیمت هر کیسه آرد برای نانوایی های بربری نیز 35 هزار 500 تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود نانوایی‌ها در آینده به سمت آرد فروشی روی بیاورند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر