logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۴۲۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در جلسه هيات امناي مساجد و هیئت‌های مذهبي مطرح شد؛

نامه‌های بی‌پاسخ کانون مداحان و شعرا به استانداری زنجان

نامه‌های-بی‌پاسخ-کانون-مداحان-و-شعرا-به-استانداری-زنجان

در جلسه هيات امناي مساجد و هياتهاي مذهبي و فرهنگي استان زنجان هئیت های مختلف مذهبی و فرهنگی مشکلات خود را از جمله بیمه،فراموشی کارکردهای مساجد و نداشتن ساختمان برای کانون مداحی مطرح کردند.

به گزارش موج رسا; جلسه هيات امناي مساجد و هياتهاي مذهبي و فرهنگي استان زنجان، صبح امروز با حضور استاندار زنجان در سالن‌ پیامبر اعظم استانداری برگزار شد.

فتح الله حقیقی در این جلسه با بیان اینکه نامگذاری کوی فاطمیه انجام شده و نمی توان نسبت به تغییر آن اقدام کرد و بهتر است امکانات این منطقه افزایش یابد،افزود: صادقانه از زمانی که به استان زنجان آمده ام اگر مشکلی در روستایی به وجود آید، مدیرکل مربوطه برای حل مشکل حضور یافته است، در وقایع اخیر شخصا در بین مردم حضور یافتم چرا که مردم را دوست دارم و آنها هم مرا دوست دارند.

وی با اشاره به حضور خود در مساجد در ایام های مختلف به ویژه ماه محرم، افزود: بی احترامی مدیران به مردم نسبت به گذشته در مدیریت ها کمتر شده است و در ارزیابی مدیران این موضوع مورد توجه است.

حقیقی با بیان اینکه همه اعضای کابینه دولت امسال در استان زنجان حضور یافته و در دولت ذهنیت مثبتی در خصوص زنجان وجود دارد،ادامه داد: از زمان حضورم ۹ کارخانه تعطیل به چرخه بازگشته و اسفندماه  نیز با هزینه کرد ۵۰۰ میلیارد تومان پس از ۱۵ سال یک کارخانه دیگر به چرخه تولید بازمی گردد.

این مقام از تعیین تکلیف پسماندهای روی به نفع مردم خبرداد و گفت: خام فروشی محصولات کشاورزی شهرستان خدابنده حل شده و از سال آینده از خام فروشی جلوگیری می شود و برای رفع مشکل اشتغال در استان،کمیته رصد اشتغال تشکیل شده و از سال گذشته تا به امسال تنها ۳۵ نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند که این آمار در کشور بی نظیر است.

وی با بیان اینکه انتخابات در چهل سال گذشته به خوبی برگزار شده است، افزود: ارکان انتخابات در استان زنجان با قدرت تا کنون طبق منویات امام خمینی (ره) و  مقام‌ معظم رهبری با تقویت مقوم های وحدت اجرایی شده است و رسالت داریم کارها با شکوه تمام برگزار شود که باید در انتخابات نیز قدرت مردم دیده شود.

حقیقی با بیان اینکه مجوز مسکن ملی ۵ هزار واحد بود که به ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت و به صورت حمایتی و مشارکتی احداث می شود، افزود: با برگزاری کنگره اسلامی موافق هستم و ضروری است کمیته ای در این زمینه تشکیل شود تا موضوع بررسی و برنامه ریزی شود.

این مقام مسئول برضرورت پایلوت شدن زنجان در زمینه اعتیاد و طلاق تاکید کرد و گفت: یک دستگاه در این زمینه فعال شده و مابقی نیز کمک کار باشند تا اقدامات لازم در این زمینه اجرا شود.

"نور بهمنی" رییس کانون مداحان و شعرای استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: سال گذشته نامه ای در خصوص احداث ساختمان مداحی زنجان و کانون مداحان و شعرای استان  به دفتر استاندار زنجان ارسال شد که هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نشده است.

*مداحان مشکل بیمه دارند

وی با اشاره به مشکلات بیمه ای مداحان، خاطرنشان کرد: طرحی در این زمینه به استاندار زنجان ارائه شد که هنوز اجرایی نشده است، هر سازمانی دارای  باغ شهر است اما مداحان حتی خانه هم ندارند، استانداری خانه پدری مردم است که باید به مطالبات این قشر پاسخ داده شود.

" طاهری "رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان زنجان در ادامه این جلسه با بیان اینکه مشکل بازگشایی و ارائه شناسه حساب به هیئت‌های مذهبی هنوز حل نشده است، خاطرنشان کرد: سند نویسی در چشم انداز در گام دوم انقلاب اسلامی باید مورد توجه بوده و کنگره های بزرگ اسلامی برگزار شود.

" اسدی"نماینده ائمه جماعت شورای هئیات مذهبی ادامه داد: عدم توجه به مسجد موجب دور ماندن مردم از مساجد و افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

*کارکردهای مسجد به فراموشی سپرده شده است

وی با بیان اینکه کارکردهای مساجد در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است، افزود: مسئولان در مساجد حضور ندارند حداقل مشکلات مردم را بشنوند و علیرغم اینکه همه ادارات بودجه دارند اما مسجد با همه کارکردهایی که دارد، هیچ بودجه ای دریافت نمی کند.

رئیس کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: زیبنده شهر زنجان نیست که نام کم برخوردارترین منطقه شهر زنجان، کوی فاطمیه و کوی چمران باشد.

موسوی برضرورت ارائه کمک مالی به کانون های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: مشکلات اقتصادی گریبانگیر کانون ها نیز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: طرح مناطق آسیب پذیر از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در حال پیگیری است و در این زمینه ائمه جماعت با تشکیل کارگروه ورود جدی در این زمینه دارد.

حجت الاسلام احمدی از اجرای طرح یک هیئت یک منطقه خبرداد و گفت: اگر مساجد تقویت شود بسیاری از بحث های آموزشی و توانمندی مناطق آسیب پذیر حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات هیئت های مذهبی استان پیگیری می شود چرا که این هئیت ظرفیت عظیم در خدمت نظام اسلامی محسوب می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر