logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۴۲۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بعد از قولهای متعدد:

دولت برای بیمه قالیبافان کاری نکرد/ قالیبافان با بیمه روستایی و عشایری بیمه می‌شوند

دولت-برای-بیمه-قالیبافان-کاری-نکرد-قالیبافان-با-بیمه-روستایی-و-عشایری-بیمه-می‌شوند

رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه بالا بودن قیمت مواد اولیه فرش میزان تولید را کاهش داده است گفت: علاوه براین مشکل مسائل سیاسی نیز به صادرات بازار فرش تاثیر منفی گذاشته است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد بیمه فرشبافان اظهار کرد: تفاهم نامه بین مرکز ملی فرش و صندوق بیمه عشار و روستایی منعقد شده که به براساس این تفاهم نامه بیمه عشار و روستایی جایگزین بیمه قالیبافان شده است.

وی تصریح کرد: کسانی که در کار مرتبط به فرش فعالیت دارند می‌توانند از طریق صندوق بیمه عشاری و روستایی بیمه شوند.

جعفری در مورد بازار فرش نیز عنوان کرد: متاسفانه مسائل سیاسی به صادرات بازار فرش تاثیر منفی گذاشته و مشکلات مواد اولیه نیز باعث افزایش قیمت تمام شده فرش ابریشمی شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صمت استان زنجان در خصوص مشکل بالا بودن قیمت مواد اولیه فرش عنوان کرد: در تامین مواد اولیه مشکلی وجود ندارد ولی مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم بالا بودن قیمت مواد اولیه است که این موضوع منجر به کاهش تولید فرش دستبافت شده است.

وی با بیان اینکه توان تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران فرش در میزان تولید فرش کاهش یافته است افزود: این مشکلات تولید فرش تحت تاثیر قرار داده و در سراسر استان و کشور تاثیر منفی گذاشته است.

جعفری در مورد مشکل نبود واحدهای رنگرزی صنعتی در استان زنجان نیز عنوان کرد: در حال حاضر چند واحد در این راستا در استان فعالیت می کنند ولی فعالیت اصلی این واحد تنها در حوزه فرش نیست بیشتر فعالیت این واحدها در حوزه پارچه و لباس است.

وی با اشاره به اینکه اغلب رنگ‌هایی که در حوزه رنگرزی ابریشم استفاده می‌شود وارداتی است ابراز کرد: بیشتر این مواد از کشور آلمان وارد می‌شود و مشکل پس دادن رنگ در برخی از فرش‌های ابریشم نیز استفاده از رنگ‌های با کیفیت پایین است.

وی در حصوص افزایش سهمیه قالیبافان گفت: از سال 1394 سهمیه‌ جدید بیمه به قالیبافان اختصاص نیافته و در این مدت فقط به جای افراد حذف شده افراد جدید جایگزین شدند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر