logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۴۲۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکندگان استان زنجان مطرح کرد

نگاه کمرنگ مسئولان دولتی به حوزه صادرات/ بسیاری از قوانین صادراتی علیه صادرکننده است

نگاه-کمرنگ-مسئولان-دولتی-به-حوزه-صادرات-بسیاری-از-قوانین-صادراتی-علیه-صادرکننده-است

رئیس اتحادیه صادرکندگان استان زنجان با اشاره به اینکه باید نگاه صادرات محور به حوزه صادرات حاکم باشد گفت: نگاه مسئولان دولتی به بحث صادرات کمرنگ است.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص حمایت ارگان‌های دولتی در شناساندن بازارهای هدف به صادرکنندگان اظهار کرد: سازمان صمت تا حد توان اطلاعات را به صادر کنندگان ابلاغ می‌کند ولی فعالیت‌های اصلی در خصوص شناسایی بازار‌های هدف را خود صادرکنندگان انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: بیشتر سازمان‌های دولتی حالت اطلاع رسانی دارند و کمکی به صادر کنندگان نمی‌‌شود و آن هم به کمبود بودجه برمی‌گردد چرا که به حوزه بازرگانی حداقل بودجه در نظر گرفته شده است.

رئیس اتحادیه صادرکندگان استان زنجان ابراز کرد: کشورهای موفق در حوزه صادرات بودجه‌های کلانی را برای توسعه محصولات صادراتی خود اختصاص می‌دهند و نگاه‌شان نگاه صادرات محور است.

وی با تاکید براینکه نگاه مسئولان دولتی به بحث صادرات کمرنگ است افزود: این نگاه باید تغییر یابد و نگاه مسئولان به صادرکنندگان باید نگاه حمایت گرایانه باشد.

رنگرونا با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی فعلی کار صادرکنندگان مشکل شده است افزود: صادرکنندگان در حال حاضر سربازان اقتصادی کشور هستند که در خط مقدم اقتصادی کشور فعالیت دارند.

وی با تاکید براینکه حمایت از صادر کنندگان باید قوی باشد و این فعالان اقتصادی باید احساس کنند که پشتوانه قوی دارند عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت فعلی به گونه‌ای برعلیه صادرکننده است.

رئیس اتحادیه صادرکندگان استان زنجان با تاکید براینکه باید از صادرات نفتی حمایت شود عنوان کرد: این صادرکنندگان هستند که گردونه اقتصادی کشور را می‌چرخانند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر