logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۴۲۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

راه اندازی سرویس مدارس در مسیرهای روستایی ضروری است/ مسافربرهای روستایی نیاز به ساماندهی دارند

راه-اندازی-سرویس-مدارس-در-مسیرهای-روستایی-ضروری-است-مسافربرهای-روستایی-نیاز-به-ساماندهی-دارند

فرماندار زنجان به ساماندهی مسافربرهای روستایی تاکید کرد و گفت: راه اندازی حمل‌ونقل‌های مسافربری در کنار مسافربرهای شخصی در حوزه روستایی از ضروریات است.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر افزایش کرایه‌های روستایی اظهار کرد: در حوزه روستای خودروهای شخصی فعالیت می‌‌کنند که بعد از سهمیه بندی بنزین کرایه‌های روستایی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این موضوع به سازمان مربوطه انتقال داده شد و اقدامات لازم هم در خصوص جمع آوری بانک‌های اطلاعاتی مسافربرهای شخصی انجام شده است.

فرماندار زنجان با بیان اینکه این اطلاعات در اختیار اداره کل راهداری قرار داده شده است افزود: دستورالعملی در رابطه با این موضوع ابلاغ شده تا براساس این دستورالعمل اقدامات ساماندهی انجام شود.

وی ابراز کرد: راه اندازی حمل‌ونقل‌های مسافربری در کنار مسافربرهای شخصی در حوزه روستایی از ضروریات است تا مردم بتوانند از این خودروها استفاده کنند و با ساماندهی مسافربرهای روستایی برخی از مسائل و مشکلات اجتماعی را می‌توان مدیریت کرد.

عسگری با اشاره به اینکه سرویس‌های‌ مدارس روستایی بعد از سهمیه بندی بنزین با مشکل سوخت مواجه شدند عنوان کرد: راه اندازی سرویس مدارس در برخی از مسیرهای روستایی ضروری شده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت روستایی شوراها و دهیاریها در حل این مشکلات استفاده می‌شود‌ بیان کرد: مشکل افزایش کرایه‌ها در برخی از شهرهای اطراف نیز وجود دارد.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه بعد از سهمیه بندی بنزین مشکل کرایه‌ها در مسیرهای زنجان- طارم، زنجان- ماهنشان و زنجان- ایجرود ایجاد شده است عنوان کرد: برخی از مسافربرهایی که در حوزه روستایی کار می‌کنند به عنوان شغل اصلی فعالیت دارند که این افراد شناخته شده هستند و برای ساماندهی آنها اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه قطعا باید راهداری روندی را ایجاد کند که مسافربر‌های روستایی از شماره پلاک‌های عمومی استفاده کنند افزود: باید تسهیلات لازم برای این مسافربرها ارائه شود تا بتوانند از این پلاکها استفاده کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر