logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۴۲۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با موج رسا؛

استخراج مواد معدنی کشور تا پایان سال به 480 میلیون تن می‌رسد/ صادرات فولاد و مواد معدنی غیرآهنی به جنوب شرقی آسیا و اروپا

استخراج-مواد-معدنی-کشور-تا-پایان-سال-به-480-میلیون-تن-می‌رسد-صادرات-فولاد-و-مواد-معدنی-غیرآهنی-به-جنوب-شرقی-آسیا-و-اروپا

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت از صادرات فولاد و مواد معدنی غیرآهنی به جنوب شرقی آسیا و اروپا خبرداد و گفت: استفاده از ظرفیت ایجاد شده توسط اتحادیه اوراسیا نیز در دستور کار قرار دارد.

جعفر سرقینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه سال گذشته از کل معادن کشور 460 میلیون تن مواد معدنی استخراج شد اظهار کرد: در حوزه خام فروشی مواد معدنی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی جلوگیری از خام فروشی را جزو اولویت برنامه‌های وزارت صمت عنوان کرد و گفت: عمده مواد معدنی صادر شده در چند سال گذشته پس از یک یا دو مرحله فرآوری انجام شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مواد معدنی نظیر فولاد بعد از فرآوری صادر می‌شود بیان کرد: امسال پیش‌بینی ما از استخراج مواد معدنی 20 میلیون تن بالاتر از سال گذشته یعنی 480 میلیون تن است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه صنعت ساختمان در کشور دچار رکود است افزود: اگر صنعت ساختمان به رونق قبلی خود برگردد و حالت عادی داشته باشد قطعا میزان بهره‌برداری معدنی در کشورمان بالاتر از 600 تا 700 میلیون تن در سال می‌رسد.

سرقینی در مورد صادرات مواد معدنی کشور عنوان کرد: مواد معدنی فولاد و فلزات غیرآهنی به اکثر کشورها از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا و اروپا صادر شده که در این راستا عمده صادرات ایران به کشورهای همسایه است..

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد استفاده از ظرفیت ایجاد شده در اتحادیه اوراسیا نیز گفت: با توجه به تسهیلاتی که در اتحادیه اوراسیا ایجاد شده صادرات به این کشورها را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم در این زمینه هم بتوانیم رونقی ایجاد کرده باشیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر