logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۴۲۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
به مناسبت سالروز زلزله بم انجام می‌شود

برگزاری مانور پناه گیری و تخلیه اضطراری در زنجان

برگزاری-مانور-پناه-گیری-و-تخلیه-اضطراری-در-زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به مناسبت سالروز زلزله بم، روز "ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی"برنامه های مختلفی در استان زنجان برگزار می شود.

 شهرام میرزایی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به مناسبت پنج دی ماه روز "ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" مانور زلزله در زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم در تقویم کشور ثبت شده است، افزود: شعار امسال " کاهش خسارت به زیرساخت های حیاتی" نامگذاری شده است.

این مسئول برضرورت آگاه سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله تاکید کرد و گفت: این روز فرصتی فراهم می کند تا اهمیت آموزش و نحوه رفتار در بحران توسط تک تک شهروندان جدی گرفته شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به منظور توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌ های امدادی برای مقابله با حوادث و توسعه خدمات عام المنفعه در بین کارکنان دستگاه های اجرایی استان، خانه هلال راه اندازی شده است.

میرزایی اظهارداشت: ترويج فرهنگ كمک به همنوع و مساعدت به تسكين آلام بشری از دیگر اهداف راه اندازی خانه های هلال در دستگاه های اجرایی استان زنجان است.

 وی با بیان اینکه اعضای عضو خانه های هلال در استان زنجان از آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شده اند، افزود: فردا چهارم دی ماه مانور پناه گیری و تخلیه اضطراری در شرکت توزیع برق استان اجرا می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همزمان با پنجم دی، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نیز همین مانورها در اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان برگزار خواهد شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: مانورهایی نیز در سطح شهرستان های استان زنجان توسط هلال احمر با همکاری دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز اجرای طرح امدادرسانی زمستانی از ۲۰ آذر ماه امسال خبرداد و گفت: در ۱۶ پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت و سیار جمعیت هلال احمر استان به مردم خدمات رسانی می کند.

این مسئول با بیان اینکه این طرح تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد، افزود:هشت تیم پشتیبان در شهرستان های استان زنجان در طرح زمستانی در آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۰ نیروی انسانی در هلال احمر و ۲۵۰ امدادگر در این طرح فعال و مشغول ارائه خدمات هستند، ادامه داد: دوره های توان افزایی برای همه نیروهای دخیل در طرح زمستانی هلال احمر برگزار شده است.

میرزایی اظهارداشت: تیم های واکنش سریع، امداد و نجات کوهستان، اسکان، تغذیه و سیلاب در آماده باش قرار دارند تا در حوادث احتمالی خدمات ارائه دهند.

وی یادآور شد: در طرح زمستانی هلال احمر استان زنجان، ۱۸ دستگاه آمبولانس، هشت خودروی نجات، ۱۴ دستگاه خودروی کمک دار و یک دستگاه خودروی ارتباطات و فرماندهی مهیای اجرای طرح هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بالگرد جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز ۱۵ روز در ماه برای امداد رسانی در استان فعال است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر