logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۴۲۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
موج رسا خبر می‌دهد

سهمیه بنزین کدام خودروها افزایش می‌یابد؟

سهمیه-بنزین-کدام-خودروها-افزایش-می‌یابد؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: از پنجم دی ماه امسال، سهمیه سوخت بر اساس پیمایش اختصاص می یابد.

عبدالحسین علی اکبری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار  برای فعالیت در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای، سوخت این ناوگان بر اساس پیمایش تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح فرصت مناسبی برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی محسوب می شود، ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه ناوگان عمومی به نفع کشور بوده و موجب توسعه این بخش می شود.

این مسئول با بیان اینکه رانندگان حوزه حمل و نقل از چندین فیلتر از جمله  گواهینامه درجه یک، صحت و سلامت و عدم سوء پیشینه رد می شوند، افزود: سن و سال و سابقه فعالیت نیز برای رانندگان ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه در این طرح سهمیه بنزین بخش حمل و نقل کالا بر اساس پیشمایش سهمیه بندی و به حساب کامیونداران ارسال می شود، ادامه داد: به عنوان مثال اگر برای خودرویی 3 هزار کیلومتر در بارنامه ثبت شود، سهمیه بنزین ماه بعد مشخص می شود.

علی اکبری اجرای این طرح را موجب اقتصادی شدن حمل و نقل و افزایش بهره وری ناوگان دانست و گفت: این طرح برای وانت بارها از پنجم دی ماه سال جاری در برون شهری و روستایی اجرایی می شود.

وی گفت: در سواری ها نیز سازمان مرکزی با اخذ صورت وضعیت، سهمیه سوخت را برای این نوع خودروها مشخص می کند.

این مسئول بیان داشت: متقاضیان می توانند به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها و مراکز صدور کارت هوشمند سوخت مراجعه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: رانندگان فعال برای دریافت سوخت باید از کارت هوشمند برخوردار باشند.

علی اکبری با بیان اینکه کاهش تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان غیرفعال از مزیت های این طرح است، ادامه داد: صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از قاچاق سوخت از مهمترین اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه سهمیه وانت‌ های برون شهری در حال حاضر ۳۰۰ لیتر است،ادامه داد: با اجرای قانون پیمایش امکان اضافه شدن سهمیه آنها وجود دارد.

این مسئول با اشاره به سهمیه 120 لیتری برای وانت‌ های دوگانه سوز،گفت: طرح پیمایش میزان مصرف واقعی را مشخص می کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر