logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۴۲۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت وگو با معاون شهردار زنجان مطرح شد

جمع‌آوری مکانیزه پسماند بازهم پس ماند/ چرا تولید برق از پسماند در زنجان ممکن نیست؟

جمع‌آوری-مکانیزه-پسماند-بازهم-پس-ماند-چرا-تولید-برق-از-پسماند-در-زنجان-ممکن-نیست؟

طبق گفته معاون شهردار زنجان تصمیم‌گیری در مورد راه اندازی جمع آوری مکانیزه پسماند به بعد از جلسات کارشناسی موکول شده است. 

 غلامرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به قانون برون‌سپاری در شهرداری ها، اظهار کرد: طبق این قانون تمامی کار های خدماتی شهرداری باید برون‌سپاری و کارهای خدماتی توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی با اشاره به پیگیری ها شهرداری زنجان برای جمع آوری مکانیزه پسماند شهری، ابراز کرد: در جمع‌آوری پسماند به روش فعلی 70 درصد از زباله‌های به‌صورت سنتی انجام می‌شود و ما به دنبال جمع‌آوری 100درصدی پسماند به‌صورت مکانیزه هستیم.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهرداری امکان جذب نیرو و تجهیزات برای جمع‌آوری پسماند به‌صورت مکانیزه را ندارد و به‌ناچار باید از بخش خصوصی در این کار استفاده کند، تصریح کرد: آگهی برون‌سپاری جمع‌آوری مکانیزه پسماند در این هفته منتشر می‌شود.

وی بابیان اینکه جمع‌آوری پسماند به‌صورت مکانیزه در چند شهر مورد بررسی قرارگرفته که شهر اصفهان یکی از این شهرها است، عنوان کرد: شهرداری زنجان برای استفاده از تجربیات شهر اصفهان در مدیریت پسماند جلساتی را ترتیب داده است.

احمدی بابیان اینکه در کل کشور هیچ شکل مشخصی از مدیریت پسماند وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه‌ افراد مختلف نظرات تفاوتی دارند که تولید برق از پسماند تا تولید گازوئیل در این نوع نظرات مطرح است.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور هیچ شهری نتوانسته مسئله پسماند را به‌صورت 100 درصدی مدیریت کند، ادامه داد: شهرهای موفقی مانند اصفهان فقط توانسته‌اند درصدی از پسماند شهری را مدیریت کنند.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان بابیان اینکه تولید کمپوس ها نیز دارای مشکلاتی  بود و هر شهر توانایی تولید کمپوس را نداشت، افزود: اکنون شهرهایی که از کمپوس برای کشاورزی استفاده می‌کنند نیز از این کار ناراضی‌اند و به دنبال شیوه‌های جایگزین کمپوس هستند.

وی بابیان اینکه روش جمع‌آوری پسماند شهری اصفهان مطالعه شده است، تصریح کرد: اقدامات مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نحوه کار مدیریت پسماند شهرداری زنجان بعد از جلسات کارشناسی مشخص می‌شود.

احمدی بابیان اینکه برای ایجاد کارخانه تولید برق با یک شرکت خارجی قرارداد بسته‌شده بود، افزود: به دلیل مشکلات ارزی و عدم خرید تضمینی برق به ادامه کار این کارخانه امیدی وجود ندارد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر