logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۴۱۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه مدیریت بحران استان زنجان مطرح شد؛

اعتبارات مدیریت بحران از سال ۹۲ کاهش یافت

اعتبارات-مدیریت-بحران-از-سال-۹۲-کاهش-یافت

مدیرکل ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت: اعتبارات مدیریت بحران تا سال 92 ،به دلایلی بیشتر از خساراتی بود که به استان ها اختصاص می یافت اما از سال 92 میزان خسارات از اعتبارات پیشی گرفته است

به گزارش موج رسا; عصر امروز جلسه عادی ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با حضور استاندار زنجان برگزار شد.

توحید سلیمی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در این جلسه، اظهار داشت: از 39 نوع بلایای طبیعی در کشور،18 مورد در استان زنجان اتفاق می افتد که در 9 ماهه سال جاری 155 مورد حادثه در استان زنجان به ثبت رسیده است که از این میزان 60 درصد مربوط به آتش سوزی است.

*لایروبی 191 مسیل و رودخانه در زنجان

وی با اشاره به لایروبی 191 مسیل و رودخانه به طول 257 در 9 ماهه سال جاری،گفت: 143 پل نیز در این بازه زمانی بازگشایی شده است که با توجه به اقدامات انجام شده مشکلات در این زمینه کاهش یافته است.

سلیمی ادامه داد: در مجموع 11 هزار و 476 نفر در پاسخ به بحران های رخ داده در استان زنجان در 9 ماهه سال جاری حضور یافته اند که این آمار مربوط به 53 دستگاه اجرایی عضو ستاد بحران و شهرداری های 21 گانه است.

وی با اشاره به 5 دی ماه به عنوان "روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی"، گفت: به همین منظور برنامه های مختلفی با شعار "کاهش خسارات به زیرساخت های حیاتی" در استان زنجان اجرایی و مانورهای مختلف آمادگی در برابر بلایای طبیعی برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتبارات مدیریت بحران تا سال 92 ، بیشتر از خساراتی وارده بود اما از سال 92 میزان خسارات از اعتبارات پیشی گرفته است که باید برای حل این موضوع برنامه های مناسبی از سوی دستگاه های اجرایی پیش بینی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان افزود: به نظر می رسد این موضوع همچنان در سال های آینده ادامه یابد که ضروری است با توجه به آمارهای ارائه شده،دستگاه های اجرایی به جای مدیریت بحران به سمت مدیریت ریسک گام بردارند.

*مشارکت 247 دستگاه ماشین آلات در راهداری زمستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: 247 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در مانور زمستانی راهداری مشارکت می کنند،همچنین 15 هزار تن قرارداد خرید نمک و 30 هزار تن ماسه برای راهداری زمستانی امسال منعقد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان نیز در ادامه این جلسه،اظهار داشت: سهمیه بلاعوض  ابلاغ شده استان زنجان 21 میلیارد تومان بوده است که تا کنون 12 میلیارد تومان توزیع شده است.

صنعتی منفرد با اشاره به سهمیه ابلاغی سیمان به میزان 10 هزار و 174 تن و 845 تن میلگرد به استان زنجان، افزود: 144 اسکلت نیز درخواست استان بود که همه این سهمیه اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 33 درصد بیش از اعتبار مصوب هئیت دولت به استان زنجان اختصاص یافته که این موضوع از محل جذب نشده سایر استان ها بوده و رتبه زنجان را در بین استان های کشور ارتقا داده است.

استاندار زنجان در این جلسه به آمارهای ارائه شده از سوی بنیاد مسکن استان زنجان ایراد گرفت که در نهایت با توضیحات ارائه شده، وی  قانع شد.

فتح الله حقیقی در این اظهار داشت: ضروری است برای آمارهای ارائه شده در خصوص مدیریت بحران راهکارهای لازم نیز ارائه شود.

وی با بیان اینکه باید علت اینکه چرا فقط 30 درصد نیروهای انسانی موجود می توانند در زمان بحران پاسخگو باشند، بررسی شود افزود: گزارش امکانات بخش خصوصی نیز در جلسات مدیریت بحران ارائه شود تا بتوان از این امکانات نیز برای حل مشکلات استان استفاده کرد.

این مسئول برضرورت ارزیابی تجهیزات موجود مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: باید دید با امکانات موجود و آمارهای ارائه شده چه طرح های عملیاتی می توان انجام داد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ظرف یک هفته آینده باید دستگاه های اجرایی که آمار خود را ارائه نکرده اند،اقدام کنند، افزود: جذب بیش از 33 درصد از اعتبارات مصوب با تلاش مدیران دستگاه های اجرایی محقق شده است.

حقیقی جابه جایی روستای مرصع را کار دشواری عنوان کرد و گفت: 105 خانوار موجود در این روستا جابه جا شده اند که در این راستا از اقدامات دستگاه های اجرایی تقدیر می شود اما باید طرح ها و برنامه های دستگاه های اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی برای ادامه فعالیت روستاییان ارائه شود.

این مسئول با تقدیر از دست اندرکاران طرح زمستانی، بیان داشت: شورای ترافیک باید جلساتی با استان های هم مرز برای هماهنگی بیشتر فعالیت ها انجام دهد تا اقدامات مناسبتری در زمان بحران را شاهد باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه علت افزایش سوختگی مصدومین در تصادفات  سریعا بررسی و راهکارها احصا شود تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود، گفت:تشکیل جلسات مدیریت بحران و بررسی اماکن مشکل دار استان ضروری است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر