logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۴۱۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

زحمت چاقوسازان زنجانی به جیب دلالان می‌رود

زحمت-چاقوسازان-زنجانی-به-جیب-دلالان-می‌رود

استاندار زنجان با تاکید بر ارائه راهکاری برای حذف دلالان از حوزه چاقو گفت: این قابل قبول نیست که تولید کننده زحمت بکشد ولی سود حاصل از آن عاید دلالان شود.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی امروز در جلسه رفع موانع تولید استان به مشکلات فعالان حوزه مس اشاره و اظهار کرد: مشکل بیمه مسگرها استانی نیست و برای حل  مشکل فعالان این حوزه باید سهم استان زنجان افزایش یابد. در این راستا سازمان صمت باید نامه‌ای از مشکلات و جایگاه مس استان تهیه کند تا بتوانیم این مشکل را در سطح کشوری پیگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به موازی‌کاری ایجاد شده در حوزه ارائه مجوزها تصریح کرد: صدور مجوزها باید بدون موازی کاری باشد و باید جلوی موازی کاری‌ها در این حوزه گرفته شود.

استاندار زنجان همچنین به رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان در عرضه کالا‌هایشان افزود: مکانی با زیرساخت‌های کامل برای تولید کنندگان به منظور عرضه کالاهای تولیدی خود در ورودی شهر ایجاد شود تا این مکان‌ها در اختیار تولیدکننده واقعی قرار گیرد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف المان‌ها شهری بیان کرد: یکسال است از تعیین تکلیف المان‌های شهری خبری نیست و معلوم نیست که طرح المان شهری به کجا رسیده است.

حقیقی با بیان اینکه اگر قرار است این موضوع تعیین تکلیف شود یکسال زمانی خوبی برای اجرای این طرح است بیان کرد: در جلسه آینده شهرداری باید گزارش دهد که کار المان‌های شهری به کجا رسیده و این موضوع جزو مصوبات جلسه آینده مدیریت شهری باشد.

وی همچنین به مشکل صادرات چاقو سازان و فعالان مس در زنجان اشاره و بیان کرد: قابل قبول نیست که تولید کننده زحمت بکشد و سود آن را دلالان به جیب بزنند و یا تولیدکننده زحمت بکشد و به نام یه فرد دیگری صادر شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه صادرات باید توسط خود تولیدکننده اتفاق بیفتد ابراز کرد: راهکار صادرات به صورت کامل بررسی شود و مشخص شود برای تسهیل صادرات چه اقدامی باید کرد.

وی نبود تبلیغات مناسب در حوزه صنایع دستی را یک حلقه مفقوده در استان دانست و گفت: بخش اعظمی از کارها تبلیغات است و ما در حوزه تبلیغات صنایع دستی کار موثری انجام ندادیم.

حقیقی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری در استان زنجان زنجان کار موثری انجام نشده است افزود: استان زنجان در حوزه گردشگری به عنوان معبر است.

وی با تاکید بر ساماندهی محیط بازار روز صنایع دستی زنجان افزود: شهرداری وظیفه ساماندهی این بازار را دارد، معاون عمرانی وظیفه دارد که شخصا این موضوع را پیگیری کرده و در جلسه آینده شهرداری باید گزارش دهد که چه تدبیری کرده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اداره کار نیز موضوع زیان آور بودن شغل چاقو سازی را پیگیری کند افزود: این موضوع به صورت دقیق بررسی شده و راهکار عملی ارائه شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه مردم باید حرکت جدی میراث فرهنگی در حوزه گردشگری را احساس کنند عنوان کرد: انتظار دارم در حوزه گردشگری حرکت‌های عملی صورت بگیرد و واقعیتهای زنجان به در سطح کشور معرفی شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر