logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۴۱۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

آمار جمعیت استان زنجان روند کاهشی را نشان می‌دهد/ زنجان در رشد جمعیت پایین‌تر از میانگین کشوری

آمار-جمعیت-استان-زنجان-روند-کاهشی-را-نشان-می‌دهد-زنجان-در-رشد-جمعیت-پایین‌تر-از-میانگین-کشوری

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: بر اساس آمار سرشماری سال 95 جمعیت استان زنجان نسبت به میانگین کشوری کاهش یافته است.

به گزارش موج رسا; سید علی شفیعی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در هشت ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۳۲۸ واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شده است که این آمار نشان می دهد در هر یک ساعت دو واقعه در استان ثبت شده است.

وی با اشاره ثبت ۵ هزار و ۵۳۴ واقعه ازداوج در هشت ماهه سال جاری، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می دهد در هر ساعت یک واقعه ازدواج در استان ثبت شده است.

این مسئول با بیان اینکه برای مقایسه فراز و فرود واقعه ازدواج و طلاق نیازمند آمار سالانه هستیم، بیان داشت: یک هزار و ۱۹۱ واقعه طلاق در هشت ماهه سال جاری ثبت شده است که این آمار نسبت به سال گذشته  ۲۲.۷۶ کاهش دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در خصوص  کارت ملی هوشمند نیز گفت: صدور کارت ملی هوشمند با هدف تکمیل داده های پایگاه های جمعیتی کشور  انجام می شود که ضروری است مردم هر چه سریعتر نسبت به تغییر کارت ملی خود اقدام کنند.

* 83درصد واجدین شرایط درخواست کارت ملی داده اند

شفیعی با بیان اینکه بر اساس قانون، کارت ملی برای افراد بالای ۱۵ سال صادر می شود، افزود: در استان زنجان ۶۹۶ هزار و ۹۳۰ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند بودند که تا ۳۰ آذر سال جاری ۸۳.۱۱ درصد در خواست خود را ارائه کرده اند.

وی با اشاره به ثبت ۳۶۰ مورد تغییر نام در شش ماهه سال جاری، بیان داشت: ۴۵۳ مورد نیز تغییر نام خانوادگی در شش ماهه سال جاری ثبت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: داشتن شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی برای شرکت در انتخابات ضروری است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: هنوز از سوی ستاد انتخابات کشور، افراد واجد شرایط در انتخابات مشخص نشده است.

شفیعی با اشاره به کاهش رشد سالانه جمعیت استان زنجان، گفت: بر اساس اطلاعات مرکز آمار و سرشماری سال ۹۵، رشد جمعیت زنجان ۸۱ صدم درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری که ۱.۲۵ است، کاهش را نشان دهد.

*پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه ساختمان مرکزی ثبت احوال زنجان

وی با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه ساختمان مرکزی ثبت احوال زنجان، گفت: با تلاش های انجام شده از سال گذشته عملیات اجرایی آغاز شده است اما با توجه به محدودیت منابع،کند پیش می رود.

این مسئول بیان داشت: کودک همسری از نظر ثبت احوال وجود ندارد و افراد زیر ۱۳ سال از طریق مراکز قضایی حکم می گیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از کاهش میزان کودک همسری در زنجان خبرداد و گفت: آمار ارائه شده قبلی از سوی مسئولان درست نبوده و در این زمینه خواستار بازنگری هستیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر