logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۴۱۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

کمپوت آناناس اولویت ارزی گرفت + سند

کمپوت-آناناس-اولویت-ارزی-گرفت-+-سند-

اولویت ارزی واردات کمپوت آناناس از گروه ۴ اولویت ارزی به گروه ۲ اولویت ارزی و ارز حاصل از صادرات، تغییر یافت تا امکان واردات آن به کشور تسهیل شود. 

به گزارش موج رسا; درحالی که کشور با مشکلات کاهش درآمد های ارزی مواجه است اولویت ارزی واردات کمپوت آناناس از گروه چهار اولویت ارزی به گروه دو یا همان ارز حاصل از صادرات تغییر یافت تا بدین صورت امکان واردات رسمی این محصول به کشور تسهیل شود.

این تصمیم توسط  جلسه مقابله با تهدید های تحریم گرفته شده است اما این شرایط و درحالی که انواع میوه در کشور خودمان تولید می شود اختصاص ارز با اولویت ارزی گروه دو به این محصول نهایی(کمپوت آناناس) منطقی نیست.

بنابراین گزارش سعید عباسپور رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به پناهی معاون ارزی بانک مرکزی نوشت: وفق بند (4) سی و هشتمین جلسه مقابله با تهدید های تحریم مورخ 98/9/10 به استحضار می رساند گروه کالایی کمپوت آناناس در ظروفی که کمتر از 10 کیلوگرم گنجایش داشته باشد با ردیف تعرفه 2008290 از گروه چهار(اولویت ارزی) به گروه دو (ارز حاصل از صادرات) و با اولویت ارزی 27 تغییر یافت. خواهشمند است دستور فرمائید اقدامات لازم به عمل آید.

سازمان میادین میوه و تره‌بار , بازار میوه , قیمت ارز ,

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر