logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۴۱۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان:

همراهی علم و دین شکوفایی تمدن اسلامی را در پی دارد/ استعمار به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه است

همراهی-علم-و-دین-شکوفایی-تمدن-اسلامی-را-در-پی-دارد-استعمار-به-دنبال-جدایی-حوزه-و-دانشگاه-است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه اینکه همراهی علم و دین موجب شکوفایی تمدن اسلامی است، گفت: استعمار به دنبال جدایی مراکز علم و دین است.

عنایت‌الله شامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; بابیان اینکه هدف از بعثت پیامبر اسلام آموزش و تربیت دینی بود و ایشان در مسجد تربیت و آموزش را درکنارهم انجام می‌دادند، اظهار کرد: ما به همراهی علم و دین معتقد هستیم و در قرآن نیز این مسئله به‌صراحت بیان‌شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل رشد انسان‌ها داشتن علم در کنار دین‌باوری است، ابراز کرد: دین‌باوری در کنار معرفت و آگاهی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان بابیان اینکه در طول تاریخ اسلام علم و دین همراه یکدیگر بودند، تصریح کرد: علم محصول عقلانیت و دین محصول منبع وحیانی است.

شامی با اشاره به اینکه همراهی علم و دین زمینه شکوفایی تمدن اسلامی را فراهم آورد، افزود: در قرن چهارم و پنجم هجری که اوج‌گیری تمدن اسلامی است آموزش و پژوهش در کنار دین‌باوری و دین‌گرایی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه امروز تمدن غرب مدیون تمدن اسلامی است، ادامه داد: آثار ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی و سایر اندیشمندان  زمینه شکل‌گیری تمدن اسلامی را فراهم آورد و غرب از ترجمه آثار این دانشمندان به رنسانس رسید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به ورود استعمار پیر به کشور ایران، ابراز کرد: یکی از سیاست‌های استعماری انگلیس ایجاد شکاف و تفرقه بین علم و دین تفرقه بود.

وی بابیان اینکه استعمار تأسیس دانشگاه بدون توجه به دین را با شعار «دین یک امر شخصی است» در ایران بنیان‌گذاری کرد، خاطرنشان کرد: استعمار در داخل حوزه‌های علمیه دانشجویان دانشگاه‌ها را ملحد و بی‌دین معرفی کرد و باعث جدایی حوزه و دانشگاه شد.

شامی با اشاره به نگاه رهبر انقلاب و انقلابیون به وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: در طول این چهل سال ما شاهد ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو مرکز علمی در کنار هم هستیم.

وی با بیا اینکه اکنون بین حوزه و دانشگاه وحدت و جود دارد، ادامه داد: افرادی چون شهید شهریاری نشان از وحدت حوزه و دانشگاه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان بیان کرد: وحدت و همدلی بین حوزه و دانشگاه با هدایت مقام معظم رهبری اتفاق افتاده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر