logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۴۱۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان:

کمبودهای بازار شب یلدا در زنجان تامین شد/ نظارت های ویژه با افزایش گشت‌های مشترک

کمبودهای-بازار-شب-یلدا-در-زنجان-تامین-شد-نظارت-های-ویژه-با-افزایش-گشت‌های-مشترک

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه نیاز بازار شب یلدا تامین شده و مشکلی در بازار وجود ندارد گفت: در حوزه نظارت نیز گشت‌های مشترک به 4 مورد در روز افزایش یافت.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه وزارتخانه سیاست جدی را در حوزه بازار ابلاغ کرده است اظهار کرد: براساس این سیاست اولویت اصلی، تامین به موقع و کافی کالاهای مورد نیاز مردم است.

وی با اشاره به اینکه به شدت روی این موضوع در بازار حساسیت وجود دارد تصریح کرد: این حساست به موازات اجرای طرح نظارت و مقابله با گرانفروشی‌ها در زنجان انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به دلیل اهمیت موضوع در چارت سازمانی حوزه بازرسی و نظارت از هم تفکیک شدند بیان کرد: بازرسی‌ها در سطح استان افزایش یافته است و در گذشته به طور میانگین 100 مورد بازرسی و در هر هفته و دو مورد گشت مشترک داشتیم که 4 تا 5 درصد از این نظارتها منجر به تشکیل پرونده می‌شد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد پرونده‌های تشکیل شده 250 مورد است و همچنین حجم پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات از 4 درصد به 11 درصد افزایش یافته است.

فغفوری با بیان اینکه این آمارها نشان می‌دهد که سختگیری‌ها در حوزه بازرسی افزایش یافته و هم تخلفات روند افزایش داشته که منجر به تشکیل این تعداد پرونده‌ها شده است بیان کرد: تعداد گشت‌های مشترک‌ نیز به 4 مورد در روز افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: مشکل بزرگی که در حال حاضر با برخی از کسبه‌ها در سطح داریم بی‌اطلاعی از ثبت اموال در سامانه انبار است در حالی که در این راستا اطلاع رسانی گسترده‌ای در سطح استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: اگر انباری در سامانه انبارها ثبت نشود به منزله احتکار بوده و برابر قانون برخورد می‌شود چرا که در صورت عدم برخورد نارضایتی‌های صنفی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای شب چله در کنترل قیمت انار ، آجیل و هندوانه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا از افزایش قیمتها جلوگیری شود عنوان کرد: هماهنگی لازم انجام شده تا این کالاها به وفور در بازار تامین شوند.

فغفوری با اشاره به اینکه قیمت انار در چند روز گذشته در حدود 7 هزار تومان بود که احتمال افزایش قیمت‌ آن تا 16 هزار تومان وجود داشت افزود: اقدامات لازم برای تامین نیاز بازار انجام شد و در حال حاضر انار به قیمت بین 5 تا 10 هزار تومان در زنجان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه به نظر بنده بازار ار التهاب افتاده است بیان کرد: دو مقوله گرانی و گرانفروشی را باید از هم تفکیک کنیم و در حال حاضر منکر گرانی در بازار نیستیم و خیلی از کسبه‌های زنجان قیمت‌ها را منصفانه عرضه می‌کنند ولی متاسفانه گرانی در بازار وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: تامین خیلی از کالاهای مورد نیاز بازار از تهران انجام می‌شود و به دلیل ضعف نظارت در بازار تهران کالاها با قیمت بالا به دست کسبه‌ها می‌رسد که این موضوع موجب مطرح شدن گرانی کالاهای می‌شود که این مورد با بحث گرانفروشی متفاوت است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر