logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۴۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

محدودیت صادرات فلزات سنگین در استان زنجان/ مشکل پایانه صادراتی زنجان در داخل استان قابل حل است

محدودیت-صادرات-فلزات-سنگین-در-استان-زنجان-مشکل-پایانه-صادراتی-زنجان-در-داخل-استان-قابل-حل-است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات پایانه صادراتی مربوط به داخل استان است گفت: مشکل پایانه صادراتی استان زنجان در داخل استان قابل حل است.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکل پایانه صادراتی در استان زنجان اظهار کرد: پایانه صادرات کشاورزی در استان زنجان متاسفانه به دلایل و مسائل مختلف به تعویق افتاده هر چند که رایزنی‌های مختلفی در این راستا انجام شده است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه اقدامی نشده است و به نظر بنده این مشکلی است که به راحتی می‌توان آن را در داخل استان به راحتی حل کرد و چیزی نیست که مربوط به خارج استان باشد که منتظر دستورات خارج از استانی باشیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات پایانه صادراتی مربوط به داخل استان است بیان کرد: حل این مشکل پایانه خواسته فعالین اقتصادی است که به این موضوع رسیدگی شود.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل حادی نیست که نتوان آن را در داخل استان حل کرد و با چند جلسه و تعامل بین ارگان‌های دولتی مشکلات این پایانه قابل حل است.

رنگرونا بیان کرد: تا آنجایی که اطلاع دارم اقداماتی انجام شده و رفع مشکل آن در گیر و دار چند تا از ارگان دولتی بوده که متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه سال 97 برای حوزه صادرات پرزحمت و پردرد سر و به نوعی سال بدی در صادرکنندگان خارجی بود افزود: یکی از دلایل این مشکلات صدور بخشنامه‌های آنی بود و صادر کننده بلاتکلیف بود و صادر کنندگان با محدودیت مواجه بودند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان ابراز کرد: در اوایل سال مسائل حوزه صادرات خارجی کمی شفاف سازی شد و تکلیف صادر کنندگان را در مسائل ارزی مشخص کردند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار آن این موارد بحث ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها به ویژه در حوزه صادرات مشخص شد و مقرر شده ممنوعیت‌ها قبل از اعمال مشخص شود تا صادرکنندگان حوزه کشاورزی در روند صادرات خود با مشکل مواجه نشود.

رنگرونا بیان کرد: گشایش‌های خوبی در حوزه صادرات انجام شده ولی مشکلی که در استان زنجان وجود دارد محدودیت در صادرات فلزات رنگین است چرا که زنجان به عنوان قطب تولید شمش سرب روی در کشور شناخته می‌شود و به تناسب آن بازارهای خوبی را در خارج از کشور داریم.

وی ابراز کرد: در حوزه صادرات روی در استان زنجان دچار مشکل هستیم و این محدودیت به شدت ادامه پیدا می‌کند و هر روز صادرکنندگان با بخشنامه‌های متعدد مواجه هستند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان ابراز کرد: اخیرا نیز یک بخش نامه‌ای صادر شده که صادرکنندگان باید آذرماه تکلیف خود را مربوط به ارز مشخص کنند که در غیر این صورت با ممنوعیت صادراتی مواجه خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این زمینه مشکلات عدیده ای وجود دارد که نیازمند رسیدگی عاجل است چرا که بیش از 70 درصد صادرات استان زنجان در حوزه شمش روی است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر