logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۴۱۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی:

جوانان میراث داران هنر زیبای ملیله هستند/ بیان ارزش صنایع دستی موجب مقابله با محصولات چینی می شود

جوانان-میراث-داران-هنر-زیبای-ملیله-هستند-بیان-ارزش-صنایع-دستی-موجب-مقابله-با-محصولات-چینی-می-شود

رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: جوانان می توانند هنر زیبای ملیله را به نسل های دیگر انتقال دهند.

به گزارش موج رسا; غاده هجاوی عصر امروز در نشست تخصصی صنعتگران و مسئولان شهر زنجان در محل موزه کارخانه کبریت زنجان، اظهار داشت: مسئولان میراث فرهنگی زنجان، پرونده قشنگی را به میراث جهانی ارسال کردند که مشتاق شدیم از این شهر بازدید کنیم.

وی افزود: من و تیم همراه به عنوان ارزیابان بین المللی فردا ملیله زنجان را بررسی می کنیم تا توانمندی ها و ظرفیت های این هنر را در زنجان گزارش دهیم.

این مسئول با بیان اینکه فردا برنامه جامعی از جمله بازدید از مراکز آموزشی،دیدار با استادکاران خواهیم داشت، افزود: پس از بازدیدهای فردا، گزارش های لازم نوشته شده و به سازمان میراث جهانی برای ارزیابی ارسال می شود.

هجاوی با بیان اینکه رئیس سازمان میراث جهانی بررسی های انجام شده را به روسای سایر مناطق که قبلا پرونده زنجان را مطالعه کرده اند، ارسال می کند،افزود: امیدوارم بتوانیم زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم پس از معرفی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله تحرکات بیشتری را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: جای خوشحالی دارد که هنرمندان قدیمی این هنر، به جوانان توجه می کنند چرا که جوانان می توانند هنر زیبای ملیله را انتقال دهند.

هجاوی در پاسخ به سئوالی در خصوص وجود محصولات چینی و تحت تاثیر قرار دادن بازار، گفت: باید از طریق افزایش آگاهی عمومی و برگزاری سینمارها ارزش صنایع دستی یادآوری شود و فقط دنبال قیمت پایین تر در صنایع دستی نباشیم.

یکی از ارزیابان ملیله زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: شهرهای شبکه جهانی شبکه فوق العاده ای را تشکیل داده اند که این شهرها به عنوان نماینده هنر جهانی مطرح هستند.

کوین موری ادامه داد: با معرفی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله درهای بسیاری در زمینه اقتصادی به روی استان گشوده می شود.

یکی از استادکاران ملیله زنجان نیز در ادامه این جلسه، ملیله را هنر غنی عنوان کرد و گفت: این هنر نباید به بوته فراموش سپرده شوده و باید اقدامات لازم برای فروش ملیله انجام شود.

معاون فرهنگی و هنری شهردار زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: زنجان، استان زنان تاریخ ساز و مردان تاریخ آفرین است و این شهر به عنوان میزبان مهربان مشهور است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر