logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۴۱۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه پیام نور زنجان:

ایجاد مشاغل خانگی با محوریت زنان یک اولویت استانی است

ایجاد-مشاغل-خانگی-با-محوریت-زنان-یک-اولویت-استانی-است

معاون کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به پهنه تحت نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی گفت: ایجاد مشاغل خانگی با محوریت زنان یک اولویت استانی است.

رویا کرمی در گفت و گو با خبرنگار،  موج رسا; با اشاره به پهنه بندی حیطه جغرافیایی تحت پوشش سامان جهاد کشاورزی در کشور اظهار کرد: هر پهنه ای تحت نظر یک کارشناس از سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به گستره بالا پهنه های محول شده به هر کارشناس، ابراز کرد: با توجه به محدودیت های موجود در سازمان جهاد کشاورزی و گسترده بودن پهنه های تحت نظر کارشناسان امکانات لازم برای رفت و آمد و خدمات دهی مناسب برای کارشناسان وجود ندارد.

معاون کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور استان زنجان  با بیان اینکه دفتر تعاونی صندوق های اعتباری و... توسط کارشناسان سزمان جهاد کشاورزی برگزار می شود، افزود: متاسفانه به دلیل گسترده بودن پهنه تحت نظر کارشناسان و امکانات کم، کارشناسان نمی توانند در آن حد انتظار خدمات ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه کارشناس پهنه باید مشکلات کشاورزی پهنه را احصا کند و بعد به این مشکلات رسیدگی کند، افزود: یک کارشناس پهنه تمامی گرایش های باغبانی، دام و.. را نمی داند وباید بررسی کند و به مردم پاسخ دهد ولی به دلیل مشکلاتی که گفته شد نمی تواند تمام این کار ها را انجام دهد.

کرمی با بیان اینکه یکی از اولویت های استان زنجان در بخش کشاورزی توانمند سازی زنان و اشتغال به مشاغل کوچک خانگی است، افزود: در دنیای امروز ایجاد صنایع بزرگ اصلا مطرح نیست.

وی با بیان اینکه دنیا به دنبال ایجاد صنعت برزگ نیست، افزود: صنایع برزگ بازده اقتصادی خوبی ندارد و دنیا به دنبال ایجاد صنایع کوچک است.

معاون کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه دنیا به دنبال کوچک کردن صنایع به حدی است که این صنایع در داخل خانه ها شکل بگیرد، افزود: یکی از اولویت ها ایجاد مشاغل خانگی با محوریت زنان است.

 //ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر