logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۴۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان خبر داد؛

قم و گیلان مقصد چوب‌های قاچاق شده از استان زنجان/ طارم کانون قاچاق چوب در استان

قم-و-گیلان-مقصد-چوب‌های-قاچاق-شده-از-استان-زنجان-طارم-کانون-قاچاق-چوب-در-استان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به مصارف تزئینی و تولید کاغذ از چوب‌های قاچاق شده استان زنجان، گفت: استان‌های قم و گیلان مقصد چوب‌های قاچاق شده استان زنجان است.

رضا مهدیون در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به آمار قاچاق چوب در زنجان، اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق چوب برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است و در این راستا هدفمند نمودن گشت‌ها، بازدید از کارگاه‌های چوب‌بری و محل دپو چوب در دستور کار قرار دارد.

وی از افزایش 33 درصدی کشفیات چوب قاچاق در استان زنجان نسبت به 12 ماهه سال گذشته خبر داد و ابراز کرد: در سال 98 طی 28 فقره کشف چوب قاچاق 157.5 مترمکعب چوب توسط مأموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشف‌ شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، شهرستان را طارم را با کشف 75 مترمکعب چوب قاچاق در صدر جدول خواند و افزود: شهرستان زنجان با کشف 66.5 مترمکعب چوب قاچاق در رتبه دوم قاچاق چوب استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

تشدید مجازاتها جلو سودجویی‌های احتمالی از منابع طبیعی را می‌گیرد/ فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در حوزه معدنی باید نهادینه شود

وی با بیان اینکه مصرف داخلی چوب بالا است ابراز کرد: چوب‌های قاچاق شده استان زنجان به استان‌های قم و گیلان ارسال می‌شود.

مهدیون با اشاره به مصرف چوب‌های استان زنجان در استان قم برای ساخت مبلمان و لوازم تزئینی خاطرنشان کرد: چوب‌هایی که کیفیت بالایی دارند به استان قم قاچاق می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه‌های تولید کاغذ در شهرهای شمالی کشور، عنوان کرد: باقی چوب‌هایی که کیفیت کمتری دارند به استان گیلان برای تولید کاغذ ارسال می‌شوند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر