logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۴۱۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان:

بیشترین تخلفات انتخاباتی در شهرستان خدابنده است/ نظارت دقیقی بر روند انتخابات در استان داریم

بیشترین-تخلفات-انتخاباتی-در-شهرستان-خدابنده-است-نظارت-دقیقی-بر-روند-انتخابات-در-استان-داریم

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به تخلفات انتخاباتی گفت: یشترین تخلفات انتخاباتی در شهرستان خدابنده است.

به گزارش موج رسا; حسین میرزاپور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به زمان ثبت نام داوطلبین که از تاریخ ۱۰ آذر تا ۱۶ آذر ماه بود، اظهار کرد: ۲۳۱ نفر در استان ثبت نام کردند که همزمان با ثبت نام هیئت های اجرایی نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تاکید ما این بود که هیئت های اجرایی نماینده واقعی باشند، ابراز کرد: فرماندار رئیس هیئت اجرایی بوده و پشتیبان است اما باید توجه داشت که همه کاره نیست.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با بیان اینکه ما تاکید داشتیم که نگاه سیاسی، قومیتی و فامیلی نداشته باشید، خاطرنشان کرد: از ۱۳۹ نفر ثبت نام کننده حوزه زنجان و طارم ۱۶ نفر در هیئت اجرایی تایید نشدند و ۷ نفر نیز انصراف دادند.

وی با بیان اینکه در حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه از ۳۰ نفر ثبت نام کننده یک نفر تایید نشد، گفت: در حوزه ماهنشان و ایجرود ۲۳ نفر ثبت نام کننده بود که در این حوزه تایید نشده در هیئت اجرایی نداشتیم.

میرزاپور با اشاره به اینکه در حوزه خدابنده از ۳۹ نفر ثبت نام کننده ۳ نفر تایید نشده و ۴ نفر هم انصراف دادند، بیان کرد: در کل از ۲۳۱ نفر ثبت نامی استان ۲۰ نفر رد و ۱۱ انصرافی دادند.

وی با بیان اینکه دریافت شکایت از فردا صبح تا یکم دی ماه انجام می شود، افزود: هیئت نظارت بررسی ها را از دوم دی ماه شروع خواهد کرد یعنی تایید نشدگان و تایید شدگان هیئت اجرایی بررسی خواهند شد و این کار طبق قانون در ۲۰ روز انجام می شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان بیان کرد: بعد از اتمام بررسی صلاحیت ها در هیئت نظارت استان از ۲۲ دی ماه تا ۱۱ بهمن ماه شورای نگهبان بررسی خواهد کرد و بعد از این مرحله نیز یک نوبت فرصت اعتراض به نظر شورای نگهبان نیز در قانون پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای ما ملاک مر قانون است، گفت: بررسی صلاحیت ها حق الناس بوده و باید با دقت انجام شود، ما ابه دنبال این هستیم تا مسیر درست و تصمیمات درست را اخذ کنیم و این سرلوحه کار ما است.

میرزاپور با بیان اینکه انتظار این است که با ایجاد فضای سالم حضور حداکثری محقق شود، عنوان کرد: رعایت حق الناس در رای مردم و بررسی صلاحیت ها از موضوعات مهم است و در این راستا داوطلبین نیز انتظار اجرای درست قانون و بی طرفی را دارند.

وی با بیان اینکه نگرانی جدی در برخی شهرستانها وجود دارد، گفت: باید بستر سالم ایجاد شود، در خصوص ورود پولهای کثیف نگرانی وجود دارد. شورای نگهبان بارها آسیب شناسی کرده و انتظارات منتقل شده است.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه مجلس به سمت اصلاح درست قانون انتخابات نرفت، تصریح کرد: نظارت جدی بر روند انتخابات وجود دارد و باید گفت که بحث های میلیاردی در انتخابات توهین به مردم است.

وی با بیان اینکه پولهای کثیف انتخاب درست مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، عنوان کرد: مردم باید به سمت معیارهای یک نماینده اصلح برود و کسی را انتخاب کنند که شایستگی لازم را دارد و در این راستا رسانه ها نیز وظیفه سنگینی دارند.

میرزاپور با بیان اینکه ۴۵۰۰ نفر به صورت فعال در بحث نظارت فعالیت دارند، ادامه داد: در هیئت نظارت استان نماینده ایثارگران، حوزه، دانشگاه و نماینده حقوقی حضور دارند که یک ترکیب خوبی را شکل داده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کند، تصریح کرد: دشمن به هر طریق به دنبال کمرنگ کردن حضور است که بابد تحلیل درستی داشته و در مقابل دشمن بایستیم.

رئیس هیئت نظارت استان زنجان با اشاره به اینکه چندین مورد تذکر دادیم تا بی طرفی رعایت شده و از امکانات دولتی سوء استفاده نشود، افزود: کار اجرایی باید درست انجام شود، اگر عدول شود قدم اول تعامل است در قدم بعد تلاش پیشگیری عدم ایجاد هزینه بوده و اگر توجه نشود با مستندسازی با چنگ و دندان از حق مردم دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با تمام قدرت اقدام کردیم و بعد از این نیز هم اینطور است، اظهار کرد: داوطلبان به هیچ عنوان غیرقاونی تبلیغ نکنند چرا که تا روز انتخابات رصد خواهیم کرد و این موضوع را در بررسی صلاحیت ها مدنظر قرار خواهیم داد.

میرزاپور با تاکید بر اینکه داوطلبین از اکنون قانون مندی خود را نشان دهند، ابراز کرد: کاندیداها به سمت تخریب و حذف رقیب نروند در این راستا تمام شبکه های مجازی رصد و پیگیری می شود و این کار حتی در زمان قانونی تبلیغات باشد خط قرمز خواهد بود.

وی با اشاره به بحث تقسیمات کشوری که قرار بود توسط دولت تصویب شود، گفت: در مورد تقسیمات کشوری به استاندار تذکر دادیم چرا که در هیئت دولت در حال تصویب بودند و خواستیم که این موضوع تا پایان انتخابات منتفی شود چرا که حساسیت جدی وجود داشت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به دخالت نمایندگان در انتصابات بیان کرد: وظیفه نماینده نظارت و قانون گذاری کند اما متاسفانه دخالت های جدی را داریم که توسط برخی نمایندگان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی فعال تر از گذشته وجود دارد، ادامه داد: فضای مجازی هم رصد می شود و گزارشات ضمن ارائه به ستاد پیشگیری به ما هم ارائه می شود.

میرزاپور با بیان اینکه در شهرستان خدابنده بیشترین تذکر را به مسئولان اجرایی دادیم، عنوان کرد: در حوزه داوطلبین نیز خدابنده بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ مورد از تخلفات به ستاد پیشگیری معرفی شدند، خاطرنشان کرد: استاندار زنجان دستور دادند تا حضور مسئولان دولتی حتی خارج از زمان اداری هم ممنوع باشد.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر