logo
امروز : یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۱۲
امام رضا(ع): از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید. (بحار الأنوار، ج ۷۸، ص ۳۴۶ )
[ 2020/7/12 ] [ 20 ذو القعدة 1441 ]
شناسه خبر : ۱۴۱۱۲

اصلاح نقاط حادثه‌خیز زنجان لنگ تامین اعتبار

اصلاح-نقاط-حادثه‌خیز-زنجان-لنگ-تامین-اعتبار

پروژه‌های راهی استان که تاثیر زیادی در رفع نقاط حادثه خیز نیز دارند به دلیل نبود اعتبارات رها شده اند و  برخی از این پروژه‌ها سالهاست که پیشرفت محسوسی ندارند.

به گزارش موج رسا;نقاط پر تصادف و حادثه خیز همواره در آمار تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از آن تاثیر گذار هستند. کشورها همواره درگیر این نقاط بوده که رفع خطر از این نقاط می تواند به کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش حوادث راه کمک شایانی نماید.

نقاط پر تصادفات بر اساس تصادفات به وقوع پیوسته در سال ثبت می شود و نقاطی پرتصادف محسوب می شوند که در سال بیش از سه بار تصادف در آن رخ داده باشد، در حالی که نقاط حادثه خیز به نقاطی گفته می شود که از نظر هندسی راه سازی و محدودیت های طبیعی از جمله پیچ های تند و وجود تقاطع ها،احتمال وقوع تصادف در آن بالا می رود که بر اساس تشخیص کارشناسان راهداری و همکاری پلیس راه معین می شود.

با فوت افراد در تصادفات علاوه بر خسارت ‌های مالی و جانی، تبعات روانی بسیاری برای خانواده های آنان پیش می آید که این امر ضرورت توجه مسئولان را به این موضوع دو چندان می کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در این زمینه به خبرنگار موج رسا، گفت: نقاط حادثه خیز هر سه سال یکبار بررسی و تعداد آن مشخص شده و با اعلام این نقاط به مرکز و پس از بررسی و تایید، راهکارها و اعتبارات لازم به این امر اختصاص می یابد.

 

*وجود 97 نقطه پرتصادف در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته 97 نقطه پرتصادف در استان زنجان شناسایی شده است، بیان داشت: از این تعداد، 47 نقطه با بیش از سه تصادف گزارش شده است.

این مسئول با بیان اینکه 50 نقطه در استان زنجان دارای تصادف عادی است که نیازمند آشکار سازی است،افزود:  47 نقطه حادثه خیز در استان زنجان آشکار سازی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به احداث پل در تقاطع طارم - جاده ترانزیت زنجان،افزود: پل جمال الدین در ورودی آزاده راه به خرم دره و کمربندی ابهر – خرم دره، در حال احداث است.

وی با اشاره به عریض راه زنجان – میانه و چهار بانده شدن ورودی خرم دره،ادامه داد: در برخی راه های روستایی پیچ های تند و تقاطع خطرناک بهسازی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از اجرای10 پروژه مهم برای رفع نقاط حادثه خیز استان زنجان خبرداد و گفت: این طرح ها در خرم دره، خرم دره - صایین قلعه، تقاطع عمید آباد، خروجی زنجان به ابهر،زنجان - میانه و تقاطع ماهنشان به اتوبان انجام شده است.

"عباس مظفری" رئیس پلیس راه استان زنجان در این زمینه معتقد است، در استان زنجان 47 حادثه خیز شناسایی و کد بندی شده است و به صورت آماری نمی توان گفت نقاط حادثه خیز چقدر در وقوع حوادث تاثیرگذار هستند،

وی بیشترین تصادفات در راه های استان زنجان به دلیل خواب آلودگی عنوان کرد و گفت:اما رفع نقاط حادثه خیز نیز در کاهش تصادفات تاثیرگذار است به طور مثال در سه راهی سلطانیه تعداد سالانه 5 تصادف فوتی به صفر رسیده است.

*تاثیر رفع نقاط حادثه خیز در کاهش تصادفات

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر از تعداد 47 نقطه ،40نقطه به صورت کامل رفع شده است و  7 نقطه حادثه خیز باقی مانده نیازمند اعتبار کلان است.

مظفری با بیان اینکه اتوبان زنجان – قزوین از کیلومتر 88 تا انتهای محور به طرف قزوین بیشترین آمار تصادفات استان زنجان را تشکیل می دهد، افزود: شیار لرزاننده،چراغ چشم گربه ای و دو دوربین ثبت سرعت در این مسیر تعبیه شده است.

وی با اشاره به انجام اقدامات کوتاه و میان مدت برای آشکار سازی نقاط حادثه خیز، بیان داشت: حل برخی مشکلات در این زمینه نیازمند اعتبار است.

این مسئول برضرورت دوبانده کردن محور قدیمی زنجان – خرم دره، ابهر- تاکستان، زنجان – میانه و زنجان بیجار تاکید کرد و گفت: کمبود اعتبار از دلایل اصلی رها شدن این پروژه ها است.

نقاط حادثه خیز در واقع به دلیل مشکل فنی جاده ها ایجاد می شود که بر رفع این نقاط اعتبار کلانی مورد نیاز است که در چند سال اخیر به دلیل کاهش اعتبارات دستگاه های اجرایی، این امر نیز به چالشی برای دستگاه متولی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

نظرات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند. *