logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۴۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
حاشیه های سوپرایز وزیر ارتباطات تمامی ندارد؛

بازی موش و گربه آذری جهرمی با "پَپه"

بازی-موش-و-گربه-آذری-جهرمی-با-"پَپه"

به نظر می رسد آذری‌جهرمی آنقدر از رونمایی پستچی‌ پرنده اش سورپرایز شده که قبل از دریافت مجوزهای قانونی با اعلام خبر این خدمت به استقبال رونمایی از این طرح رفت.

به گزارش موج رسا; سورپرایز وزیر ارتباطات در هفته ای که گذشت به یکی از سوژه های داغ فضای مجازی و مورد بحث کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

هرچند شگفتانه آذری جهرمی که خودش پهپاد پلاس نامیده همان کوادکوپتر خودمان است که چند سالی می شود بازیچه دست کودکان برای پرکردن اوقات فراغت شان است و بگذریم از حاشیه نامگذاری برای این شگفتانه آقای وزیر که از "پپه" به "سجاد" رسید؛ حالا ماجرای اخذ مجوزهای قانونی برای این رونمایی پستی وزیر ارتباطات حاشیه جدیدی برای وی رقم زده است.

 پیش از این و پس از رونمایی از این خدمت پستی، حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین این شرکت و شهرداری تهران، پیرامون وضعیت دریافت مجوز‌های لازم برای پهپاد پستی و نحوه‌ ارائه‌ این سرویس نوین، گفته بود همانطور که وزیر ارتباطات مطرح کردند، مجوز‌های لازم و قانونی از مراجع ذی‌ربط اخذ شده است.

اما بلافاصله بعد از این اظهار نظر رئیس سازمان هواپیمایی کشور این ادعا را رد کرد.

علی عابدزاده ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ر نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته درباره نحوه فعالیت‌ پهپادهای شرکت پست که پیشنهاد وزیر ارتباطات بوده گفت: دستورالعملی برای ریزپرنده تهیه کردیم که این هفته رونمایی می‌شود. تمام پهپادهای غیرنظامی برای فعالیت باید مجوزهای سازمان هواپیمایی را داشته باشند و پست هم برای پهپادهای خود باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند، گفت: دستورالعملی برای ریزپرنده تهیه کردیم که این هفته رونمایی می‌شود. تمام پهپادهای غیرنظامی برای فعالیت باید مجوزهای سازمان هواپیمایی را داشته باشند و پست هم برای پهپادهای خود باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

البته این سخنان در تناقض محض با گفته های مدیرعامل شرکت پست و وزیر ارتباطات است که پیش از این خبر از دریافت مجوزهای لازم کرده است.

روابط عمومی وزارت ارتباطات در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر اینکه پهپاد پست مجوز از این سازمان دریافت نکرده است، گفت: طبیعی است هر زمان قرار باشد این پهپاد وارد فاز عملیاتی شود مجوز‌های لازم اخذ می‌شود و این اقدام بدون هماهنگی با دستگاه‌های صدور مجوز انجام نمی‌شود.

اما بازهم سازمان هواپیمایی به این سخنان هم واکنش نشان داد و از عدم کسب مجوز برای پرواز آزمایشی این پهپاد گفت.

به نظر می رسد بیشتر از همه خود آذری‌جهرمی از پستچی‌های پرنده اش سوپرایز شده و قبل از دریافت مجوزهای قانونی با اعلام خبر این خدمت به استقبال رونمایی از این طرح رفت.

اهمیت گرفتن مجوز برای استفاده از چنین ساز و کاری را وقتی بهتر متوجه می‌شویم که سخنان وزیر اطلاعات درباره نقش پهپادها در انتقال موادمخدر رسانه ای شد.

سیدمحمود علوی در مراسم گردهمایی مدیران، معاونان و دبیران ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در رابطه با به‌روز رسانی روش‌های توزیع موادمخدر در نقاط مختلف کشور گفت: «در توزیع موادمخدر قبلاً به صورت استفاده از مسیر‌های خشکی بود، ولی در حال حاضر توزیع موادمخدر از طریق آبی و هوایی انجام می‌شود و حتی با پهپاد‌ها هم موادمخدر را جابه‌جا می‌کنند.»

درست است که حرکت به سمت چنین فناوری ها و تجهیزات مدرنی که ساخت و طراحی آن توسط یک شرکت ایرانی انجام شده و گفته می شود قابلیت هایی مانند مدیریت متمرکز، مسیریابی و تحویل بسته پستی در آن گنجانده شده، یک خبر خوش و خوشحال کننده است اما برای کشوری که در طراحی و ساخت پرنده های بدون سرنشین، یک غول مشهور و معتبر جهانی است، رونمایی فاقد پشتوانه این نوع پهپادها که فعلا سایز محموله آن نیز به یک مدل شگفتانه پسند نزدیک است، بیشتر به یک نمایش تبلیغاتی می ماند تا یک طرح و تحول عملیاتی.

منبع: دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر