logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۴۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

سند آمایش سرزمینی استان زنجان در معرض نظرات دانشگاهیان قرار می‌گیرد

سند-آمایش-سرزمینی-استان-زنجان-در-معرض-نظرات-دانشگاهیان-قرار-می‌گیرد

استاندار زنجان با اشاره به تهیه سند آمیش سرزمین استان زنجان گفت: سند آمایش سرزمینی استان زنجان در معرض نظرات دانشگاهیان قرار می‌گیرد.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در همایش بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان با اشاره به لزوم برسی موانع عملیاتی شدن پژوهش در استان اظهار کرد: سرعت رشد علمی در کشور جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته بیشتر از سرعت رشد علم در جهان بود ه است.

وی با بیان اینکه سرعت رشد علم در جمهوری اسلامی در 15 سال گذشته نسبت به جهان 24 برابر بوده است ابراز کرد: اکنون کشور ایران در جهان رتبه 16و در منطقه رتبه اول را دارد.

استاندار زنجان با اشاره به نیاز به سرمایه گذاری در حوژه پژوهش تصریح کرد: اگر پژوهش در کشور به گفتمان غالب تبدیل شد باید شاهد مشارکت بخش خصوصی در این امر مهم نیز باشیم.

وی با بیان اینکه پژوهش یکی از ارکان و شاخص های مهم رقابت های اقتصادی است، عنوان کرد: یک از راه های تولید ثروت پژوهش است.

حقیقی با بیان اینکه سند آمایش سرزمین استان برای نهایی شدن در معرض نظرات دانشگاهیان قرار خواهد گرفت، ادامه داد: امسال تمام ارکان و مسئولیت های حوزه پژوهش در استان، به دانشگاه ها واگذار شده است.

وی با اشاره به حذف موازی کاری در حوزه های مختلف و تصیمیم گیری خاطر نشان کرد: تصمیم باید راهبردی باشد و جنبه مسکن و مقعطی نداشته باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه علم آمار در مدیریت و تصمیمی گیری ها مهم است ادامه داد: اگر آمار درست استفاده نشود به مثابه سرطانی خواهد شد که مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

وی با اشاره به مشارکت دانشگاهیان در حل مسائل مختلف افزود: نباید در این شرایط وقتمان را برای تخریب صرف کنیم بلکه باید برای آبادانی تلاش نماییم.

حقیقی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مرحله بررسی صلاحیت ها در هیئت اجرایی به اتمام رسیده است.

سید محسن نجفیان در این مراسم با اشاره به برگزاری هفته پژوهش به صورت متمرکز در طول چند سال اخیر تصریح کرد: این حرکت فرصت های خوبی را برای آشنایی عموم مردم و دانش آموزان با حوزه پژوهش است.

وی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار، جشنواره تجلیل از پزوهشگران برتر و جشنواره دانشجویی را از مهمترین برنامه های هفته پژوهش اعلام کرد.

علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد استان زنجان نیز با اشاره به فعالیت  ۳۷ مرکز آموزش عالی در استان زنجان افزود: دانشگاه آزاد 8 مرکز از 37 مرکز آموزش عالی استان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به آمار یک هزار و 558 نفری اعضای هیأت علمی استان زنجان عنوان کرد: در دانشگاه آزاد 442 عضو هیئت علمی فعال هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه باید به دانشگاه نسل سوم و چهارم توجه شود، اضافه کرد: توجه به دانش تولیدی در مقابل دانش ترویجی و تقلیدی در دانشگاه نسل سوم و چهارم مورد تاکید است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر