logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۴۰۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نگاهی به آخرین وضعیت بزرگترین پروژه گردشگری زنجان؛

گاوازنگ در محاصره معارضین محلی/ اینجا زنجان، شهر وعده‌های بزرگ!

گاوازنگ-در-محاصره-معارضین-محلی-اینجا-زنجان،-شهر-وعده‌های-بزرگ!-

منطقه گاوازنگ زنجان از مناطق مهم توریستی زنجان است که وجود معارضین و عدم تعیین تکلیف پروژه های آن موجب ایجاد مشکلات بسیاری برای شهر شده است.

به گزارش موج رسا; گاوازنگ به عنوان یکی از مناطق مهم توریستی شهر زنجان است که از سال ۷۵ پروژه های مختلفی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است و تا کنون ۳۱ پروژه در آن اجرایی شده است.

اما علیرغم همه فعالیت هایی که در این منطقه انجام شده است هنوز به عنوان یک منطقه توریستی مطلوب نتوانسته جاذب گردشگر باشد. یکی از مشکلات مهم این پروژه حضور مردمی است که در یک سکونتگاه غیررسمی اسکان یافته اند و این امر مانع بزرگی برای اجرای این پروژه است.

*شرایط نامطلوب گاوازنگ زنجان

گاوازنگ پس از سه دهه و صرف هزینه های بسیار و احداث زیرساخت های متعدد و عدم جابه جایی مردم سکونتگاه غیررسمی امروز شرایط بدی را سپری می کند.

رئیس شورای اسلامی اسلامی شهر زنجان در این زمینه با بیان اینکه گاوازنگ یکی از مراکز مهم توریستی شهر زنجان محسوب می شود، افزود: مردم شهر زنجان برای تفریح از این مکان استفاده می کنند و دوست دارند پروژه های گردشگری در آن اجرایی شود.

وی گفت: با توجه به پتانسیل های گردشگری گاوازنگ، به نیاز تفریحی مردم پاسخ داده می شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان امروز در جلسه شورای شهر زنجان اظهارداشت: مردم کشور شهر زنجان را به اسم کلانشهر، پروژه های بزرگ و ساختمان های عظیم نمی شناسد و اینها مزیت نسبی ما نیست.

سلطانی زنجان را شهری با کیفیت برای زندگی از دیدگاه سایر مردم استان ها عنوان کرد و گفت: تمیزی و آرامشی که در شهر زنجان وجود دارد، مزیت خوبی برای زنجان است.

وی با بیان اینکه تغییر رویکرد این پروژه از سوی دولت و طرح ضروری است، افزود: استانداری دنبال هیچ منفعتی در این پروژه نیست.

این مسئول تصریح کرد: رویکرد ما در اجرای این طرح تبدیل سکونتگاه غیررسمی به مجموعه گردشگری است که اولویت با ساکنین این منطقه است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: عرصه های موجود در اختیار شهروندان و ساکنین با تغییر کاربری در اختیار شهر قرار می گیرد.

سلطانی با بیان اینکه ۱۰۰ قطعه در قطعه هفت این پروژه باقی مانده است خاطرنشان کرد: ۱۴ قطعه موجود در این پروژه نیز تعیین تکلیف می شود و در برخی قطعات پروژه ها تعریف شده است و در صورت واگذاری به شهرداری، این سازمان تصمیم گیری می کند.

*زیرساخت های گاوازنگ تکمیل می شود

این مسئول با بیان اینکه این منطقه دارای آب شرب رسمی نیست، افزود: نیازمند تکمیل زیرساخت ها در این منطقه هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: تا کنون ۱۹۵ میلیارد و ۶۰۰ ملیون تومان برای اجرای پروژه های مختلف در این منطقه هزینه شده است.

امیدی رئیس سازمان همیاری شهرداری های استان زنجان در این زمینه معتقد است: پروژه گردشگری گاوازنگ زنجان در اقتصاد شهر زنجان به ویژه گردشگری و اشتغالزایی مهم است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هکتار از آن در سال ۷۵ واگذار شده است، افزود: ایجاد راه های مواصلاتی، شهرک مسکونی و تکمیل پروژه ایل داغی و سینما رو باز از طرح های مهم اجرا شده در این منطقه است.

این مسئول با بیان اینکه در طی دو دهه گذشته ۳۱ پروژه در این منطقه اجرایی شده است، افزود: دلایل مهمی از جمله عدم تعریف آن در محلی بلامعارض، عدم پیش بینی منابع مالی در قرارداد بین سازمان همیاری شهرداری های زنجان و منابع طبیعی و عدم تعریف رویداهای اجرایی تدوین موجب عدم پیشرفت گاوازنگ بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر این منطقه داری زیرساخت آب و گاز نیست، افزود: این پروژه دارای دو عرصه ۷۵ و ۳۲۷ هکتاری است.

گاوازنگ محل برگزاری رویدادها، مجموعه گردشگری و اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهر زنجان است که از ۳۰ سال گذشته با مشکلات عدیده ای مواجه بوده است و قرار است با واگذاری آن به شهرداری مشکلات آن حل شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر