logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۴۰۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وقتی فرهنگ نادیده گرفته می شود؛

اعضای شورای اسلامی زنجان باحمایت مالی نمایشگاه کتاب موافقت نکردند/ساماندهی بازار زنجان، نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار

اعضای-شورای-اسلامی-زنجان-باحمایت-مالی-نمایشگاه-کتاب-موافقت-نکردند-ساماندهی-بازار-زنجان،-نیازمند-۱۸-میلیارد-تومان-اعتبار-

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر زنجان، اعضای شورا با پرداخت تنها ۲۵ میلیون تومان برای حمایت از نمایشگاه استانی کتاب زنجان موافقت نکردند.

به گزارش موج رسا،اولین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر زنجان کمک مالی به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در قالب سه جشنواره  شکوفه های نماز ویژه نونهالان، جشنواره رنگ قنوت ویژه دانش آموزان و جشنواره محراب بود که با این  موضوع موافقت نشد.

 

*عدم افزایش بودجه فرهنگی شهرداری

خدایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه اظهارداشت: با توجه به افزایش ۲ برابری بودجه شهرداریT این افزایش در برنامه های فرهنگی دیده نشده است.

وی با بیان اینکه هر سه ماه یکبار برنامه های فرهنگی ارسال می شود، افزود: کمک مالی به برگزاری نمایشگاه کتاب نیز با توجه به این امر که کمک به توسعه فرهنگ است، مورد توجه اعضا باشد.

ارسال تقسیم نامه فی مابین شهرداری و شرکت جهاد نصر در خصوص پارکینگ طبقاتی پامچال دومین دستور جلسه بود که شهردار زنجان در این زمینه با بیان اینکه پارکینگ پامچال توسط شرکت جهاد نصر احداث شده است،افزود:زمینی کوچکی نیز در کنار آن قرار گرفته است که توافق با اضافه کردن آن به این پارکینگ، سهمی از کل پروژه به شهرداری تعلق یابد.

عدم موافقت اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به نمایشگاه کتاب زنجان از نکته های جالب این جلسه بود.

شهردار زنجان در ادامه این این زمینه گفت: فعالیت های سازمان فرهنگی شهرداری زنجان دارای تنوع بسیار زیادی است.

معصومی با اشاره به اینکه نمی شود یک نهادی از یک کوچه ای رد شود و بگوید تغییری انجام شود، گفت: در بودجه فرهنگی ردیف ها تعریف شده است و مبالغ اضافی را نمی توان پرداخت کرد. 

 

*کمک شرکت توزیع برق به روشنایی شهر زنجان

کمک به روشنایی شهر زنجان از دیگر موارد مطرح شده در شورا بود که علیزاده رئیس شرکت توزیع برق منطقه ای استان زنجان با اشاره به فعالیت های این شرکت در زنجان، اظهارداشت: ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه های اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از ابتدای سال تا کنون هزینه شده است که بیشترین آن به مبلمان شهری اختصاص دارد.

علیزاده با اشاره به بالا بودن مصرف چراغ های شهر زنجان، گفت: در حال حاضر از چراغ های "ال ای دی" استفاده می شود.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته برای راسته بازار زنجان هزینه شد،ادامه داد: برای اتمام ساماندهی بازار زنجان که به عنوان بازار نمونه در خاورمیانه معرفی شود، نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

شهردار زنجان در ادامه با تقدیر از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق و همکاری با شهرداری، افزود: هزینه ایجاد معابری که شهرداری مسبب آن بوده است، بر عهده شهرداری است.

معصومی گفت: روشنایی معابری که بعدا احداث می شود، برعهده شرکت توزیع نیروی برق است.

وی گفت: نورسازی که در فضای سبز و برخی المان ها انجام می شود برعهده شرکت توزیع نیروی برق است در حالی که این شرکت توقع دارد، شهرداری اقدام کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای انجام تاسیساتی که از قبل بوده است قرار نیست شهرداری وارد عمل شود.

شهردار زنجان گفت: برای انجام تاسیسات پروژه سبزه میدان که جزو پروژه های مهم شهری است، ریالی از سوی شهرداری اختصاص نمی یابد.

حضور دانشجویان دانشگاه زنجان و احوالپرسی های بین جلسه ای اعضای شورای اسلامی شهر زنجان و حضور معاون امور استانداری زنجان و وقفه چند دقیقه ای و جابه جایی صندلی ها و سرو صدای زاید آن از حاشیه های امروز شورای اسلامی شهر زنجان بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر