logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۴۰۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در کمبود نظارتها؛

بلای کم فروشی به جان چانه‌ها افتاد/ ترازوی نانوایی‌ها تنظیم نیست!

بلای-کم-فروشی-به-جان-چانه‌ها-افتاد-ترازوی-نانوایی‌ها-تنظیم-نیست!

در حالی که نانوایی‌ها باید وزن 160 گرمی چانه را رعایت کنند اما رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زنجان می‌گوید که کمتر نانوایی وزن مصوب 160 گرم نان لواش را در سطح استان رعایت می‌کند.

به گزارش موج رسا; در حالی که نانوایی‌ها باید وزن 160 گرمی چانه را راعایت کنند اما خبرها حاکی از آن است که کمتر نانوایی وزن مصوب 160 گرم نان لواش را در سطح استان رعایت می‌کند.

رضا استجلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در مورد افزایش قیمت نان توسط برخی از نانوایان اظهار کرد: بهای تمام شده نان برای نانوایان بالا رفته و این موضوع باعث شده پخت نان برای نانوایی ها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اینکار باعث شده است نانوایی ها از کمیت نان بکاهند و وزن چانه‌های را کم می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زنجان با بیان اینکه وزن مصوب برای نان لواش دولتی 60 گرم است که بیشتر نانوایی‌ها این میزان را به 130 تا 140گرم کاهش دادند.

بیشتر بخوانید:

مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نان در استانها نداشتیم

وی در کل استان نانوایی انگشت شماری وجود دارد که وزن مصوبه را رعایت کنند افزود: از طرفی هم نانوایی‌ها در منگه دولت قرار دارند.

استجلو در مورد نظارت بر نانوایی‌ها نیز بیان کرد: برای کل شهرستان زنجان یک گروه بازرسی دو نفره در نظر گرفته شده که واقعا کم است و توان نظارت به همه نانوایی‌ها را ندارند.

وی با بیان اینکه برای تخلفات مشاهده شده در این حوزه پرونده تشکیل شده است افزود: گاها برخوردهای تعزیراتی از نانوایی‌های متخلف انجام می‌شود ولی این نظارت کفاف نمی‌کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زنجان همچنین در مورد افزایش قیمت برخی از آزاد پز‌ها در زنجان افزود: آزاد پزها در صورت افزایش دادن وزن چانه‌ها مجاز به افزایش قیمت هستند ولی در صورتی که وزن چانه‌ را افزایش نداده باشند بخواهند قیمت‌ها را بالا ببرند تخلف می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت قیمت‌ میوه‌ها در بازار ابراز کرد: کمبود در بازار وجود ندارد ولی در خصوص قیمت‌ها احتمال افزایش وجود دارد و قبل از افزایش باید اقدامات مقابله‌ای انجام شود.

استجلو در پایان خاطر نشان کرد: بحث گرانی با گرانفروشی جداست گرانی قیمت‌ها وجود دارد و باید در حوزه گرانفروشی اقدامات موثر انجام شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر