logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۴۰۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
بعد از تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

قانون تسهیل تسویه بدهکاران بانکی چگونه اجرا می‌شود؟/ ‏250 هزار واحد تولیدی ‏منتظر اجرای این قانون

قانون-تسهیل-تسویه-بدهکاران-بانکی-چگونه-اجرا-می‌شود؟-‏250-هزار-واحد-تولیدی-‏منتظر-اجرای-این-قانون

قانون تسهیل تسویه بدهکاران بانکی در شرایطی بعد از تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار است مورد اجرا قرار گیرد که طبق اعلام بانک مرکزی 250 هزار واحد می‌توانند به چرخه تولید برگردند.

به گزارش موج رسا; هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون دو فوریتی تسهیل توسیه بدهکاران بانکی را با اصلاحات مدنظر بانک مرکزی به تصویب رساند. حال باید دید اجرای این قانون چه تاثیری در رونق تولید خواهد داشت.

طبق این قانون و به گفته نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اگر این قانون اجرا شود، 250 هزار واحد تولیدی راه می افتد و  2.5 میلیون شغل ‏ایجاد می شود.‏

علی وقف‌چی در این زمینه به موج رسا گفت: این قانون مربوط به تمامی بانکها و موسسات مالی بوده بانکها و موسسات دولتی و خصوصی را شامل می شود.

سقف مجاز برای برخوردار از این قانون برای اشخاص حقیقی تا 500 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی تا دو میلیارد تومان ‏خواهد بود.

نماینده زنجان با بیان اینکه حتما باید جرائم و دیرکرد بخشیده شود و بدهی براساس قرارداد اولیه تسویه شود، عنوان کرد: در این خصوص وام باید غیرجاری باشد یعنی وامی که زمان اتمام آن در سال 97 است.

وی در توضیح بیشتر این قانون اضافه کرد: در تسهیلاتی که بعد از اول فروردین ماه سال 93 است، نخستین قرارداد ملاک خواهد بود و هر نوع دیرکرد و جرائم باید بخشیده و اصل بدهی و سود پرداخت شود.

این نماینده در ارتباط با بدهی های مروبط به قبل از فروردین ماه سال 93 نیز خاطرنشان کرد: در ارتباط با قبل از فروردین 93 آخرین قرارداد ملاک عمل خواهد بود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر