logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۴۰۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است

توسعه-روستایی-راهبردی-برای-بهبود-زندگی-اجتماعی-و-اقتصادی-روستائیان-است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، سجاد صنعتی منفرد اظهار کرد: با توجه به اینکه، نقش روستا‌ها در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی محوری بوده، فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه عمران روستایی  و اجرای طرح های توسعه ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت ها در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صنعتی منفرد با بیان اینکه،  توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید  همه جانبه، مستمر و  متکي بر مشارکت و خود باوري روستائيان باشد، ادامه داد: برای تحقق این امر باید زمينه مشاركت همه‌ جانبه، همكاري و همدلي بين تمامي اهالي روستا فراهم باشد و مسئولین نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات،  رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

وی با اشاره به اینکه، توسعه ملی هر کشوری در گروه توسعه روستایی آن کشور بوده و یک بحث مهم و حیاتی به شمار می آید، اظهار کرد: هر چه اقتصاد روستا پویا‌تر و شکوفا‌تر باشد فرایند توسعه و پیشرفت آن کشور مناسب‌تر خواهد بود و به همین علت است که در برنامه‌های توسعه‌محور اغلب کشور‌ها، روستا‌ها از ارکان مهم در توسعه پایدار بشمار می‌آیند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرحهاي توسعه روستایی به خصوص با تهیه واجراي طرحهاي هادي روستایی نقش بسزایی درامرتوسعه همه جانبه روستاهاداشته است ودرهمین راستا توانسته ازاین طریق گامهاي موثري را درجهت بهبودوضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازي مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی بردارد و درنهایت موجبات نگه داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان راایفانماید.

صنعتی منفرد ادامه داد: خوشبختانه، طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه شده و موجب گشته، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر