logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۴۰۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو شورای شهر زنجان خبر داد

تحقیق و تفحص از سازمان فرهنگی شهرداری زنجان/ انحرافات بودجه‌ای این سازمان بررسی می‌شود

تحقیق-و-تفحص-از-سازمان-فرهنگی-شهرداری-زنجان-انحرافات-بودجه‌ای-این-سازمان-بررسی-می‌شود

عضو شورای شهر زنجان گفت: در تحقیق و تفحص به دنبال بررسی میزان انحراف سازمان فرهنگی شهرداری زنجان از برنامه بودجه ای و بودجه های ابلاغی هستیم.

 

سجاد خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص یکی از وظایف تکلیفی و ذاتی شورای شهر است، اظهار کرد: شورای شهر می‌تواند سازمان‌های مختلف شهرداری و زیرمجموعه‌های شهرداری را در خصوص عملکرد مورد برسی قرار دهد.

وی بابیان اینکه در این تحقیق و تفحص برنامه‌های سازمان‌های شهرداری در محورهای برنامه‌ای و بودجه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد، ابراز کرد: برخی از سازمان‌های شهرداری به دلیل کثرت فعالیت‌ها و بودجه‌های تعریف‌شده مشخصی که دارند شورای شهر زنجان درصدد این موضوع است که در جهت شفاف‌سازی عملکرد و برنامه‌های سازمان‌های شهرداری قدم بردارد.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه اکنون زمان تدوین بودجه سال 99 است، تصریح کرد: تمام اقدامات و فعالیت‌های سازمان فرهنگی منطبق بر برنامه‌های فرهنگی است که بودجه‌های آن پیش‌بینی‌شده بود.

خدایی بیان کرد: در تحقیق و تفحص به دنبال بررسی میزان انحراف سازمان فرهنگی شهرداری زنجان از برنامه بودجه ای و میزان عملکرد شهرداری در برنامه های فرهنگی بر اساس بودجه های ابلاغی هستیم.

وی با اشاره به دستورالعمل تحقیق و تفحص، عنوان کرد: موارد موردتحقیق و تفحص باید به‌صورت دقیق و مشخص اعلام شود تا امکان کسب اطلاعات و بررسی مورد موارد نظر محقق شود.

بیشتر بخوانید:

پیشرفت 50 درصدی پروژه‌های در شهر زنجان/ پاکبان امین شهر زنجان مورد تقدیر قرار گرفت

اعطای یارانه 500 هزارتومانی به اتوبوس‌های درون‌شهری/ 70 درصد محیط کارگاهی سبزه‌میدان تحویل پیمانکار شده است

خدایی ا بیان اینکه درخواست تحقیق و تفحص اعضای شورای شهر یک درخواست کلی بوده است، افزود: به ریاست شورای اعلام‌شده است که موارد و مصداق‌های تحقیق و تفحص به‌صورت دقیق اعلام شود تا موارد بررسی؛ و تحقیق و تفحص طبق دستورالعمل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بحث تحقیق و تفحص در صحن علنی شورای شهر مطرح شد و در آن جلسه قرار شد تا تمامی اعضای شورای شهر که درخواست تحقیق و تفحص را داشته‌اند موارد و مصداق‌های موردنظر خود را تا پایان هفته اعلام کنند تا تحقیق و تفحص شروع شود، تأکید کرد: تا به امروز هیچ‌یک از اعضای شورای شهر موارد و مصداق‌های خود را اعلام نکرده‌اند تا ما بدانیم کدام محورها و برنامه‌ها باید موردتحقیق و تفحص انجام شود.

عضو شورای شهر زنجان بیان کرد: اگر محورهای تحقیق و تفحص از طرف اعضای شورای شهر اعلام شود تحقیق و تفحص طبق دستورالعمل با جدیدت، صداقت تمام و امانت‌داری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها تعریف‌شده هستند و قابل ارزیابی و محاسبه‌اند، ادامه داد: برخی از برنامه‌ها قابلت ارزیابی ریالی و عددی ندارند که برنامه‌های هنری نیز از این قبل برنامه‌ها هستند.

خدایی با اشاره به بحث‌های مطرح‌شده در خصوص تحقیق و تفحص شورای شهر زنجان در خصوص تیم فوتبال شهرداری زنجان، بیان کرد: به دلیل اینکه تحقیق و تفحص در خصوص تیم فوتبال شهرداری زنجان یک موضوع مشخص تفسیر شده بود موردی بود این روند طی نشد.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه گزارش‌ها در این خصوص جمع‌آوری شد و به اعضای تحقیق و تفحص ارائه شد، ادامه داد: گزارش‌ها در صحن علی برای اعضای شورای شهر اعلام شد ولی اعضای شورای شهر اقناع نشدند و قرار شد این موضوع از طریق دستگاه قضایی پیگیری شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر