logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۴۰۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مسکو: آمریکا در تدارک آزمایش دو موشک ممنوعه میان برد است

مسکو:-آمریکا-در-تدارک-آزمایش-دو-موشک-ممنوعه-میان-برد-است

یک فرمانده ارتش روسیه اعلام کرد که آمریکا قصد دارد طی روزهای آینده دو موشک آزمایش کند که طبق معاهده منع موشک‌های میان برد(INF)، آزمایش آنها ممنوع است.

به گزارش موج رسا;«سرگئی کاراکوف» فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه می‌گوید که آمریکا قصد دارد دو آزمایش موشکی میان برد انجام دهد که معاهده موشکهای میان برد(INF) آزمایش آنها را پیش از این ممنوع کرده است. 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، قبل از پایان سال 2019، آمریکا قصد دارد دو آزمایش موشکی میان برد انجام دهد؛ یک موشک کروز با برد بیشتر از 1000 کیلومتر و دیگری با برد بیش از 3000 کیلومتر. علاوه بر آن، پهپادهای تهاجمی نیز می‌تواند در کلاس سلاحهای هجومی با برد متوسط طبقه بندی شود و هیچ کس نیز نمی‌تواند تضمین کند که این مجموعه‌های موشکی با کلاهک‌های اتمی تجهیز نشوند. 

روز پنج شنبه گذشته، ایالت متحده آمریکا با موفقیت، یک موشک میان برد زمین پایه را در ایالت کالیفرنیا آزمایش کرد که این موشک نیز طبق پیمان INF ممنوع بوده است. طبق گفته وزارت دفاع آمریکا، موشک قبل از اینکه در اقیانوس به هدف اصابت کند بیش از 498 کیلومتر پرواز کرده است.

معاهده منع موشکهای میان برد در سال 1987 میان آمریکا و روسیه امضا شده بود که تا دوم اوت 2019 معتبر بود اما ایالات متحده به بهانه نقض این پیمان از سوی روسیه شش ماه قبل از آن، از این معاهده خارج شد. 

دولت روسیه ضمن رد اتهامات آمریکا، بارها از واشنگتن درخواست کرده که آماده مذاکره برای تمدید این معاهده است؛ درخواستهایی که تا کنون از سوی آمریکا بی پاسخ گذاشته شده است. 

براساس گزارش دویچه وله، آمریکا اول فوریه 2019 اعلام کرد از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج می‌شود. یک روز بعد از آن رئیس جمهوری روسیه هم دستور لغو این پیمان را صادر کرد.

این پیمان شامل سامانه‌های موشکی کوتاه‌برد و میان‌برد با کلاهک اتمی می‌شد و موشک‌هایی با برد بین۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را دربرمی‌گرفت./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر