logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۴۰۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وقتی آزاده راه روشن نیست؛

سبقت تاریکی در آزاد راه زنجان_قزوین و زنجان_تبریز/ احداث روشنایی فقط در نقاط حادثه خیز!

سبقت-تاریکی-در-آزاد-راه-زنجان-قزوین-و-زنجان-تبریز-احداث-روشنایی-فقط-در-نقاط-حادثه-خیز!

هر چه از سمت آزاده راه قزوین به زنجان و از زنجان به تبریز می روید میزان روشنایی این دو آزاده راه کمتر می شود.

به گزارش موج رسا;مسئله روشنایی دو آزاده راه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز از چند سال گذشته مطرح شده و مردم گلایه هایی از آن دارند،البته به جز روشنایی، آسفالت نامطلوب نیز موجب بروز تصادفات و نارضایتی مردم شده است.

در برخی از مناطق این دو آزاد راه روشنایی وجود نداشته و موجب بروز مشکلاتی برای مردم می شود، رانندگی در شب نیز در این محدوده ها خطرناک بوده و اثر مهم در تصادفات دارد.

*کمبود اعتبارات

مسئله روشنایی این دو آزاده راه نیز قربانی کمبود اعتبارات شده است و به دلیل عدم اختصاص بودجه لازم هنوز عملیاتی نشده است.

قرار بود 30 کیلو متر از آزاد راه زنجان - تبریز نیز امسال روشن شود که این امر نیز تا کنون که 9 ماه از سال می گذرد به قوت خود باقی مانده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در این زمینه معتقد است،وضعیت آزاده های زنجان – قزوین و زنجان – تبریز نسبت به بسیاری از آزاده راه های کشور بهتر است.

وی می گوید: آزاده راه زنجان- تبریز دارای 275کیلومتر طول است که از این میزان 90 کیلومتر در زنجان قرار دارد.

این مسئول ادامه می دهد: آزاده راه زنجان – تبریز به طول 189 کیلومتر است که از این میزان 110 کیلومتر در زنجان قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان می گوید: امسال تنها 5 کیلومتر از آزاده زنجان – قزوین لکه گیری اساسی نشده است و بقیه محورها از طریق مناقصه از سوی شرکت تعاونی مهر آسفالت شده است که در حال حاضر 13 میلیارد تومان به این شرکت بدهکار هستیم.

علی اکبری با بیان اینکه آسفالته کردن راه ها کار سختی است و همواره در معرض قضاوت قرار داریم، افزود: دربرخی جاها حق می دهیم که اشکال وجود دارد اما در حد توان و منابع کارهای خوبی انجام شده است.

وی می گوید: برای لکه گیری 90 کیلومتر آزاده راه زنجان - تبریز 20 میلیارد تومان قرراد داد منعقد شده بوده به دلیل مشکلات تامین قیر این امر محقق نشد.

*در مقایسه با سایر استان ها وضعیت بدی نداریم

این مسئول ادامه می دهد: در این حوزه در مقایسه با سایر استان ها وضعیت بدی نداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان سیاست وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را احداث روشنایی در در نقاط حادثه خیز می داند و می گوید: طول کل آزاده راه به دلیل کمبود منابع، روشن نمی شود.

علی اکبری خاطرنشان کرد: امسال مجوز روشنایی 30 کیلومتر اخذ شده است و تلاش داریم تا سال های آینده کل مسیر آزاده راه زنجان – تبریز و زنجان – قزوین روشن شود.

وی دلیل روشنایی آزاده راه قزوین – تهران را انجام پروژه در سال 85 می داند و می گوید: در حال حاضر با توجه به منابع محدود موجود، امکان چنین وضعیتی وجود ندارد.

آزادراه قزوین- زنجان بخش سوم آزاد راه شماره ۲ کشور محسوب می شود که در سال 1375 افتتاح شده است.

این آزادراه دو استان قزوین و زنجان را به یکدیگر متصل می کند که می تواند به شهرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره و زنجان خدمات رسانی می کند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر