logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۴۰۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

امکان ترجمه 44 زبان زنده دنیا به گوگل اسیستنت اضافه شد

امکان-ترجمه-44-زبان-زنده-دنیا-به-گوگل-اسیستنت-اضافه-شد

امکان ترجمه 44 زبان زنده دنیا به گوگل اسیستنت اضافه شد.

به گزارش موج رسا; دستاورد جدید مهندسان گوگل تحت عنوان Interpreter Mode می‌تواند کمک‌ حال آدم‌هایی باشد که مدام سفر می‌کنند و یا با افراد گوناگون از کشورهای مختلف جهان سروکار دارند. این ویژگی برای تمامی‌دارندگان دستگاه‌های مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت قابل استفاده است و می‌توانند از آن برای ترجمه مکالمات خود استفاده نمایند.

اگرچه گوگل درآمدی از طریق دستیار صوتی اسیستنت ندارد، اما سخت تلاش می‌کند تا قابلیت‌های آن را ارتقا دهد که ویژگی ترجمه نیز بخشی از قابلیت‌های این دستیار صوتی است. به گفته گوگل، این دستیار صوتی قادر است روزنامه تا 100 میلیارد کلمه را پردازش کند.

حال گوگل قابلیت Interpreter Mode اسیستنت را که در جریان رویداد CES 2019 معرفی کرد، فعال کرده و قابل استفاده است. این یعنی کاربران می‌توانند تنها با گفتن عبارتی همانند Hey Google, be my Russian interpreter، این قابلیت را فعال کرده و جملات خود را به زبان روسی ترجمه کنند.

گوگل اعلام کرده که این ویژگی را برای تمامی‌گوشی‌های اندروید و آیفون که از اسیستنت بهره می‌برند، عرضه کرده است. در حال حاضر، قابلیت Interpreter Mode  از 44 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا علاوه بر فرامین صوتی، از روش تایپ کردن نیز برای بهره‌گیری از این قابلیت استفاده کنند.

به گفته گوگل، دستیار صوتی اسیستنت قادر است در کنار ترجمه، پیشنهاداتی را نیز تحت عنوان Smart Reply به کاربران ارائه دهد تا بتوان از این موارد برای مکالمه بهره برد. البته این قابلیت‌ها به اپلیکیشن Translate گوگل نیز اضافه شده اما هدف گوگل از ارائه این ویژگی در اسیستنت این بود تا کاربران را از مراجعه به اپلیکیشنی جدا بی‌نیاز کند.

گفتنی است مهندسان گوگل، در حال کار روی قابلیت پیشرفته دیگری به نام Transalatoron نیز هستند که با کمک فناوری هوش مصنوعی و تلفیق گفتار پیشرفته کار می‌کند و قادر است حتی تن صدای فرد را نیز شبیه‌سازی کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر